حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز؛ ۲۵ کشته و ۵۳ نفر زخمی

شنبه, 31ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن


در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز افراد ناشناسی به سوی نیروهای حاضر در رژه نظامی تیراندازی کردند. خبرگزاری‌های ایران تعداد کشته‌ها را ۲۴ نفر اعلام کردند. گفته می‌شود بیشتر کشته‌ها از اعضای سپاه پاسداران بودند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، تیراندازی در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز، از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده است. ایسنا نوشت مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه نیز نوشت «تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.»

به نوشته این خبرگزاری «تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور به سوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.»

بیش از ۲۵ کشته و ۵۳ زخمی

شمار قربانیان حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز در حال افزایش است. در حالی که در نخستین ساعات از ۸ تا ۱۰ کشته خبر داده می‌شد، خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، در آخرین گزارش خود شمار کشته‌ها را ۲۴ نفر و زخمی‌ها را ۵۳ نفر اعلام کرد.

رسانه‌های محلی در اهواز اسامی ۲۵ قربانی این حمله را منتشر کرده‌اند. ۱۱ نفر از قربانیان سرباز ساده هستند.

در میان قربانیان، تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.

ایرنا به نقل از منابع بیمارستانی نوشت احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد. این گزارش تصریح می‌کند که در میان قربانیان چند زن و کودک که برای تماشای رژه نیروهای مسلح در اهواز آمده بودند، دیده می‌شوند.

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس، تعداد قربانیان حمله مسلحانه اهواز را ۲۹ کشته و ۵۷ زخمی اعلام کرد.

تسنیم: تعدادی از نیروهای سپاه کشته شدند

خبرگزاری تسنیم درباره تلفات احتمالی حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز نوشت: «اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد.»

این خبرگزاری هم‌چنین نوشت: «تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.»

خبرگزاری فارس نیز نوشت: تاکنون دو نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از کشته شدن سه مهاجم حمله به رژه نیرووهای مسلح در اهواز و زخمی شدن یک نفر خبر داد.

بنابر آخرین خبرها، سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرده که هر چهار مهاجم مسلح در جریان تعقیب نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

سپاه: مهاجمان حمله وابسته به جریان “الاحوازیه” هستند

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران به خبرگزاری ایسنا گفت: «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند.»

سخنگوی سپاه مدعی شد “این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند” او افزود: «چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.»

یک گروه مسلح جدایی طلب عرب با عنوان “مقاومت ملی الاحواز” مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و می‌گوید در این حمله هیچ شهروندی عادی را هدف قرار نداده است.

مقام‌های محلی گروه “الاحوازیه” را مسئول این حمله معرفی کرده‌اند.
از: دویچه وله

فیلمی دیگر از حمله تروریستی:


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.