سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: خواهان رعایت کامل حقوق و آزادی های هموطنان عرب در خوزستان هستیم

پنجشنبه, 5ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

logosazemanhaدر ماههای گذشته پنج نفر از هموطنان عرب در خوزستان به اعدام و چهار نفر دیگر به حبس ابد محکوم شده و نیروهای امنیتی در حمله ای به مناطق مختلف خوزستان بیش از ۲۵۰ تن از هموطنان عرب را دستگیر و راهی بازداشتگاههای جمهوری اسلامی نموده اند.

حاکمیت استبدادی ایران میخواهد بیش از سی سال سوء مدیریت در اداره مملکت بویژه در بازسازی خوزستان جنگ زده و نارضائی های منتجه از این بیکفایتی ها را با جو پلیسی – امنیتی شدیدتر از پیش پاسخ دهد. غافل از آنکه پایمال نمودن حقوق شهروندان و سرکوب توسط جمهوری اسلامی خود کمک به تجزیه طلبان این استان و برخی دولت های عرب پشتیبان ایشان در منطقه است که کوشش دارند با سوء استفاده از نارضائی های به حق مردم در امنیت ملی ایران اخلال کنند. فراموش نکنیم که خوزستان خط مقدم دفاع در برابر دشمن خارجی در زمان حمله ارتش عراق که به امید آفریدن قادسیه دیگر به ایران تاخت بود و فرزندان ایران زمین اعم از عرب، کرد، لر، بلوچ، ترکمن، آذری، گیلک، بختیاری، قشقایی، فارس و … در راه پاسداری از کشور و تمامیت سرزمینی آن در این استان فداکاری ها کرده و بسیاری نیز جان خود را از دست داده اند.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور که آزادی، دموکراسی و حفظ تمامیت ارضی ایران را از اصول پایه ای و دفاع از حقوق و آزادی های تمامی شهروندان را از وظائف خود میداند، ضمن هشدار به هم میهنان پیرامون فعالیت های تفرقه افکنانه دشمنان ایران، مخالفت خود را با هر نوع اعدام بویژه اعدامهای سیاسی اعلام میدارد، هرگونه تجاوز به آزادی و حقوق انسانی و شهروندی هموطنان عرب در خوزستان را محکوم میکند و خواهان رعایت کامل این حقوق و آزادیها میباشد.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ برابر ۲۵ آوریل ۲۰۱۳
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. هموطن گرامی
    .هر ایرانی هر نظر و عقیده ای دارد حقوقی دارد که باید رعایت شود. در جائی که لازم است باید با نظرات اشتباه مبارزه کرد اما حق را از هیچ هموطنی نمیشود گرفت
    چرا نمیشود گفت هموطنان عرب؟ پس چه گفته شود؟
    یکی از کاربران سایت ملیون

  2. یعنی چی «هموطنان عرب» و یا «هموطنان کرد و ترک»؟ ایران یعنی کرد و ترک و فارس و عرب و دیگر قومیتها. دیگر چرا اسم قومیت افراد دستگیرشده را می آورید؟ دوما شما از گجا میدانید که افرادی که دستگیر شده اند تجزیه طلب و جاسوس نبوده اند؟