دو عضو یک خانواده توسط دادگاه انقلاب ارومیه مجموعا به ۳۲ سال حبس محکوم شدند

چهارشنبه, 3ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی، دو زندانی زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب این شهر، هرکدام به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این شهروندان در اسفندماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دو ماه بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بودند. مریم صدیق همدانی، دیگر فرزند این خانواده نیز همزمان با پدر و برادر خود بازداشت و دو روز پس از انتقال به زندان ارومیه با تودیع قرار آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدر و پسر محبوس در زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۳۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به یادآوری است ابراهیم خلیل صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت شده و روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸، پس از دو ماه بازجویی به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی هم اکنون در بند روان درمانی ۲ زندان ارومیه نگهداری می شوند و مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با سازمان مورد اشاره بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.