ایلنا: فیلم آنهایی که ژست ابتلا به کرونا را می‌گرفتند، الان کجایند/پرستاران: ۵۱ روز است رنگ خانه‌ را ندیدیم/به ما رحم کنید و در خانه بمانید/ بیماران:آن دنیا را دیدم و برگشتم/ اگرتعطیل‌مان می‌کردند مبتلا نمی شدم/ کودک ۴ساله: الهی کرونا بمیرد تا بتوانم مامانم را بغل کنم

چهارشنبه, 6ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

آنهایی که ژست ابتلا به کرونا را می‌گرفتند، الان کجایند/پرستاران: ۵۱ روز است رنگ خانه‌ را ندیدیم/به ما رحم کنید و در خانه بمانید/ بیماران:آن دنیا را دیدم و برگشتم/ اگرتعطیل‌مان می‌کردند مبتلا نمی شدم/ کودک ۴ساله:الهی کرونا بمیرد تا بتوانم مامانم را بغل کنم

ایلنا ؛ این روزها همه به ماندن در خانه سفارش می‌کنند. بسیاری رعایت می‌کنند و بسیاری هم بی خیال کرونا و مردمی که از این بیماری  در رنج و عذابند ؛ به دید و بازدید عید و گشت و گذار در این شهر و آن شهر سرگردانند.

مسئولان ملی واستانی هم  نیم‌بند  ماندن در خانه را مدام گوشزد می‌کنند و پس از یک ماه و نیم تازه به صرافت افتاده اند که واحدهای تجاری و اقتصادی و ادارای باید تعطیل شود.آن هم  نه تا پایان بحران کرونایی در کشور که  فقط  تا پایان تعطیلات نوروز این مراکز باید بسته بمانند؛ بدون آنکه کانون‌های قرنطینه در کشور  را -حتی پس از این همه گرفتاری و بلایی که برای مردم در روزهای پایانی سال و عید نوروز  درست کرده‌اند- مشخص و معلوم کنند. هرچند به تازگی در جاده‌ها از محدودیت در ترددهای مسافران  خبر می رسد اما هنوز شیوه نامه‌ای رسمی ، دقیق و سراسری برای این محدودیت‌ها صادر نشده و هر استانی ساز خود را می زند .

اما آن روی سکه پرستاران و پزشکانی هستند که جان خود را  در دستان‌شان گرفته و با تمام وجودشان در خدمت بیمارانی هستند که چشم امیدشان تنها به آنها است.

پرستارانی که  بیش از یک ماه است رنگ عزیزان‌شان را ندیده و جگر گوشه‌شان را به امان خدا  در خانه دوست و فامیل رها کرده‌اند تا درد کرونا را از جان ما بگیرند. ویروسی که  اگر میزبان نداشته باشد راهی به خانه ما ندارد.

گزارش تصویری خبرنگار ایلنای قزوین  شاید تلنگری باشد برای آنهایی که « هنوز  در خانه بمانیم » را شوخی گرفته اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.