افزایش روزانه بیش از دو هزار مورد ابتلا به کرونا در آمارهای رسمی ایران؛ آمار جان‌باختگان کرونا به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسید، بازگشایی حرم‌ها

دوشنبه, 5ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

تصویری از بازگشایی صحن حرم «امام رضا» در مشهد

تصویری از بازگشایی صحن حرم «امام رضا» در مشهد

با وجود افزایش روزانه بیش از دو هزار مورد ابتلا به کرونا در آمارهای رسمی ایران، معاون کل وزارت بهداشت گفته است سیاست «حداکثر بازگشایی» در دستور کار است.

ایرج حریرچی گفته است این سیاست برای «تامین اقتصاد و معیشت» مردم اجرایی می‌شود.

در قم و مشهد نیز رسانه‌ها گزارش داده‌اند که صحن اماکن مذهبی باز شده است. خبرگزاری ایرنا نیز یک گزارش تصویری از «مراسم شکرانه بازگشایی حرم» منتشر کرده است.

بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، اماکن مذهبی در سراسر کشور فعالیت خود را از امروز شروع کرده و اصناف پرخطر در تهران نیز قرار است از روز ۶ خرداد شروع به فعالیت ‌کنند.

شناسایی ۲۰۲۳ بیمار جدید و مرگ ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کیانوش جهان‌پور که روز یک‌شنبه ۵ خرداد آمار رسمی کرونا در ایران را اعلام می‌کرد، گفت که تعداد کل بیماران شناسایی‌شده ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر است و از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر بهبود یافته‌ و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او همچنین از جان باختن ۳۴ نفر خبر داد و گفت تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است.

آقای جهان‌پور اضافه کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان هیچ مرگ و میری گزارش نشده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۵۸۵ نفر از بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری هستند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

آمار یک روز پیش از این که از سوی کیانوش جهان‌پور اعلام شد نیز حاکی از شناسایی ۲۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آن شبانه‌روز داشت و آمارهای مشابهی در روزهای پیش از آن هم اعلام شده است.

آمار وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیش از این در گزارشی تعداد جان‌باختگان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸تا ۱۰برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد.

وضعیت خوزستان کماکان قرمز است

آقای جهان‌پور همچنین گفت وضعیت کرونا در خوزستان همچنان قرمز است ولی تعداد بیمارانی که بستری می‌شوند، ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه هم امروز با اشاره به روند رو به رشد شیوع کرونا در استان‌های جنوبی ایران هشدار داده است که ««اگر وضع به همین منوال ادامه یابد کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این استان‌ها دشوار خواهد شد».

او از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پنهان کردن بیماری به عنوان عوامل مهم شیوع کرونا در استان‌های جنوبی ایران نام برده است.

در خبری دیگر، رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته است شهرستان چابهار در وضعیت قرمز قرار دارد و موارد مثبت ابتلا به کرونا در مقایسه با دو ماه اول امسال «۱۵برابر شده است».

او از اعمال شدید محدودیت رفت و آمد برای کنترل شیوع بیماری خبر داده و گفته است: «هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.