وزیر حمل و نقل کانادا: ایران توضیح دهد چرا هنوز جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراین را تحویل نداده

پنجشنبه, 22ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

مارک گارنو،‌ وزیر حمل و نقل کانادا،‌ از ایران خواست توضیح دهد چرا هنوز جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین را که با موشک سپاه پاسداران منهدم شد، تحویل نداده است.

گارنو روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در ارتباط تصویری با شورای سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) اشاره کرد ۹۲ روز از زمانی که ایران به شورا اعلام کرد اطلاعات و جعبه‌های سیاه هواپیما را برای بررسی به اوکراین تحویل می‌دهد، گذشته است.

او گفت از ایران می‌خواهد تا توضیح دهد چرا هنوز جعبه‌های سیاه را تحویل نداده است.

این مقام دولت کانادا اشاره کرد که دولتش انتظار دارد ایران به تعهدش عمل کرده و همچنین به ایکائو توضیح دهد چرا هنوز چنین کاری نکرده است.

بیش از  ۵۰ تن از مسافران کشته شده این پرواز که در روز ۱۸ دی‌ماه با دو موشک سپاه پاسداران منهدم و ساقط شد، شهروندان کانادا بوده‌اند. همچنین ۱۳۸ نفر از آن‌ها در حال سفر به این کشور بودند.

پیشتر یون ینین،‌ معاون وزیر خارجه اوکراین، نیز در پاسخ به همتای ایرانی خود که تحقیقات درباره این هواپیما را «تقریبا تمام‌شده» خوانده بود، گفت این اظهارات «غلط» است. او بر لزوم بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما تاکید کرده بود.

روز سه شنبه محسن بهاروند، معاون وزیر امور خارجه ایران،‌ طی دیداری با سفیر اوکراین در تهران گفت ایران برای مذاکره درباره پرداخت غرامت و حل مسائل مربوط به این حادثه آماده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.