وزارت ورزش مجوز راه اندازی بوکس زنان را نمی دهد

دوشنبه, 16ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

طراحی لباس اسلامی برای زنان بوکسور ایرانی به منظور شرکت در میادین ...

حمید قبایی‌زاده، دبیر فدراسیون بوکس ایران، خواستار راه‌اندازی بوکس زنان شد و گفت اکنون چند هزار نفر زن در سراسر ایران مشغول فعالیت در این رشته هستند که وزارت ورزش به آنان مجوز نداده است.

قبایی‌زاده، دوشنبه ۱۶ تیر، به ایسنا گفت راه‌اندازی بوکس زنان «فقط خواست رئیس فدراسیون نیست و این موضوع مطالبه ۳۰ ساله دختران ورزشکار ایرانی است.»

او تاکید کرد: «طی دو سال گذشته جلسات متعددی در وزارت ورزش داشتیم و حتی یک بار نیز به ما درباره ممنوعیت بوکس بانوان چیزی نگفتند. در جلسه آخری که همراه با رئیس فدراسیون و تنی چند از پیشکسوتان با معاون محترم ورزش بانوان وزارت ورزش داشتیم، اجازه برگزاری دوره‌های آموزشی را به صورت شفاهی دریافت کردیم.»

دبیر فدراسیون بوکس او گفت: «حتی معاون بانوان وزارت ورزش از اینکه لباس بانوان مسلمان  با حجاب کامل توسط فدراسیون جهانی مورد قبول قرار گرفته بسیار خوشحال شدند. در مسابقات اخیر آسیایی و جهانی نیز برای اولین بار بانوان مسلمان با لباس پیشنهادی فدراسیون بوکس ایران در مسابقات حاضر شدند.»

او با اشاره به این که «ورزش بوکس دارای قدمتی همپای کشتی و فوتبال در کشور است»، ادامه داد: «اکثر بانوان رزمی‌کار برای موفقیت در رشته‌های دیگر رزمی در ابتدا بوکس را یاد می‌گیرند.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.