واکنش‌ها به غرق شدن یک کودک دیگر هنگام برداشتن آب در سیستان و بلوچستان

یکشنبه, 26ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

سیستان و بلوچستان

شمار زیادی از کودکان سیستان و بلوچستان هنگام برداشتن آب یا بازی کنار هوتگ‌ها غرق می‌شوند و شماری هم قربانی حمله تمساح های بومی استان معروف به گاندو می‌شوند

مرگ یک دختر ۸ ساله ساکن دهستان جکیگور در رودخانه سرباز در استان سیستان و بلوچستان با واکنش‌هایی همراه بوده است.

دو روز پیش زینب پورغلامی که قصد برداشتن آب از رودخانه سرباز را داشت، در این رودخانه غرق شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از حدود یک هفته پیش به علت بارندگی، آب لوله‌کشی دهستان جکیگور قطع شده و اهالی مجبور به استفاده از آب غیرقابل شرب رودخانه سرباز برای تامین نیازهای خود هستند.

شماری زیادی از کابران توییتر تصویر صورت بی‌جان زینب پورغلامی را پس از غرق شدن بازنشر کرده و از مرگ او “فقط به خاطر برداشتن آب” ابراز تاسف کرده‌اند.

مولوی محمد امین آسکانی، از مدیران مدرسه انوارالحرمین بشامگ در واکنش به مرگ این دختر ۸ ساله، از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به جان شهروندان انتقاد کرده و آن‌ها را “عامل مرگ او در رودخانه دانسته است.”

او همچنین با اشاره به قطع آب در جکیگور گفته که مشکل آب این منطقه بیش از یک هفته است که هنوز برطرف نشده. وی خواستار توجه مسئولین (فرماندار، بخشدار) این منطقه به این مسئله شده است.

اما در مقابل، فرماندار این منطقه بدون اشاره به قطعی چند روزه آب، “عدم رعایت نکات ایمنی و احتیاطی ” را در بروز این حادثه دخیل دانسته و از “دستگاه‌های امدادی، دهیاران و شوراهای محلی خواسته تا در مورد بارش‌های موسمی اطلاع‌رسانی کنند تا شهروندان در صورت حضور در مناطق مجاور رودخانه‌ها جوانب دقت و هوشیاری را رعایت کنند.”

یکی از اهالی جکیگور هم به خبرگزاری ایلنا گفته: “اعتراض‌ها به نبود آب و سیستم لوله کشی این منطقه تاکنون بی ثمر بوده است. تا این که این مسئله به مرگ یک نفر منجر شد.”

شمار زیادی از کودکان سیستان و بلوچستان هنگام برداشتن آب یا بازی کنار هوتگ‌ها غرق می‌شوند و شماری هم قربانی حمله تمساح‌های بومی استان معروف به گاندو می‌شوند.

دو روز پیش نوید برهانزهی، فعال اجتماعی در سیستان و بلوچستان هم تصویر دو کودک را در توییترش منتشر کرد و گفت که پارسال و امسال قربانی حمله گاندوها شدند.

هوتگ، چاله‌ و برکه‌ جمع‌آوری آب طبیعی است که در غیاب لوله‌کشی آب روستاییان از آن استفاده می‌کنند. هوتگ‌ها منبع مشترک آب میان انسان‌ها و احشام هستند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.