بازداشت برخی از معترضان کوی‌گلدشت اهواز

سه شنبه, 20ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

 نیروهای امنیتی به این منطقه یورش برده و معترضان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند

هویت یکی از بازداشت شدگان “ولید خسرجی”، ۳۰ ساله و متاهل اعلام شده است

استان‌وایر- شب دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ جمعی از اهالی کوی گلدشت اهواز در اعتراض به قطع مکرر آب آشامیدنی و عدم پاسخگویی مسئولان شرکت آبفا در استان خوزستان شب گذشته جاده خرمشهر به اهواز را مسدود کردند.

به گزارش منابع محلی در پی مسدود شدن جاده اهواز به خرمشهر توسط اهالی گلدشت در اعتراض به وضعیت آب شرب و شبکه فاضلاب این منطقه نیروهای امنیتی به این منطقه یورش برده و معترضان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

هویت یکى از بازداشت شدگان «ولید خسرجى» ،۳۰ ساله و  متاهل اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان در خصوص چرایی قطع مکرر آب در منطقه گلدشت اهواز گفته است: «مشکل اصلی قطع آب در کوی گلدشت اهواز انشعابات غیرمجازی است که باعث می‌شود آب شبکه به صورت عادلانه توزیع نشود و خیابان‌هایی که در انتهای شبکه قرار دارند از آب بی‌بهره باشند.»

صادق حقیقی پورهمچنین از کوی گلدشت بعنوان یکی از سکونت‌گاه‌های غیررسمی اهواز یاد کرده و گفته است که بر اساس قانون، شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت آبفا مجاز به ارائه خدمت به آنها نیستند.

اهالی منطقه گلدشت  اغلب از نظر مالی ضعیف هستند. اغلب ساکنان یا کارگر روزمزد هستند و یا بیکار. این منطقه دارای مشکلات متعددی در زمینه بهداشت و آب شرب شهری است.

کوی گلدشت یکی از مناطق حاشیه شهر در غرب اهواز است که در ۵ کیلومتری جاده اهواز –خرمشهر قرار دارد.این منطقه سال‌هاست با مشکل آب و فاضلاب و خدمات شهری مواجه است.

مناطق زیادی در حاشیه شهر اهواز با مشکلات مشابه با منطقه گلدشت مواجه هستند.

ایران‌وایرپیشتر در گزارشی به مشکلات شبکه لوله‌کشی آب در برخی مناطق اهواز پرداخته است. در این گزارش «محمد علوی» رییس مرکز بهداشت خوزستان گفته بود «در بسیاری از مناطق استان خوزستان، به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و روستایی، فاضلاب به لوله‌های آب می‌زند و لوله‌ها در شبکه فاضلاب غرق آب شده‌اند.»

۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۹ نیز نماینده شهر اهواز در مجلس از انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان‌های مرکزی ایران انتقاد کرده و از مشکلات  آب شرب در دستکم۱۰۰۰ روستا در استان خوزستان سخن گفته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.