۸۹ فوتی جدید کرونا در کشور، رشد ۱۰ برابری بستری کرونا در خوزستان؛ پیک چهارم آغاز شد

دوشنبه, 4ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

۸۹ فوتی جدید کرونا در کشور

از دیروز تا امروز ۴ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸هزار و ۲۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۴۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.

وی افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

*****

رشد ۱۰ برابری بستری کرونا در خوزستان؛ پیک چهارم آغاز شد

مقام‌های محلی در استان خوزستان از رشد ۱۰ برابری بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا نسبت به دو هفته قبل خبر می‌دهند و استاندار خوزستان نیز اعلام کرده این استان وارد پیک چهارم کرونا شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی،‌ استاندار خوزستان،‌ روز دوشنبه چهارم اسفندماه درباره وضعیت این استان هشدار داد و گفت فاز چهارم شیوع آغاز شده و رشد تصاعدی مبتلایان «بسیار خطرناک است».

او همچنین ویروس جهش‌یافته موجود در این استان را «بسیار مهاجم» و دارای قدرت انتشار بالا دانست.

همزمان محمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان، روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد آمار مراجعه به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است و تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها پر شده است. او افزود: «اگر فکر اساسی به حال این موضوع نکنیم، بیمارستان‌های استان در روزهای آینده نمی‌توانند جوابگوی مراجعین باشند.»

این مقام محلی با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت حدود ۳۰ درصد موارد ابتلا در کشور مربوط به این استان است.

علوی در ادامه اضافه کرد: «در یکی دوماه گذشته بر خلاف استان‌های دیگر دوران راحتی را داشتیم،‌ اما اکنون تعداد آمار مبتلایان و بستری‌ها نسبت به دو هفته قبل ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت موارد مرگ در استان روند افزایشی دارد.»

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز، نیز از پر شدن بیمارستان‌های این شهرستان خبر داده است. او با اشاره به اجرای برخی محدودیت‌های کرونا از شامگاه یکشنبه، هشدار داد که اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها پر شده‌اند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تایید کرده که روند موارد بستری روزانه در خوزستان «به شدت» در حال افزایش است.

به گفته او، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

در شهرستان شادگان، سرپرست فرمانداری خبر داده که جاده شادگان از مسیر دارخوین به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی بسته شده است.

امید صبری‌پور در این زمینه از انجام روزانه ۳۵۰ آزمایش پی‌سی‌آر و ۳۰۰ تست سریع از ساکنان این شهرستان به صورت خانه‌به‌خانه خبر می‌دهد.

از: ایران اینترنشنال

*****

واکسن چینی کرونا در ایران مجوز «مشروط» گرفت

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت واکسن سینوفارم به صورت مشروط تایید شده است

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران از صدور مجوز مصرف اضطراری مشروط واکسن کرونای چینی خبر داد.

او با انتشار تصویری از مجوز صادرشده برای واکسن سینوفارم تولیدی چین اعلام کرد که این مجوز استفاده به صورت «مشروط» صادر شده است.

در شروط ذکر شده در این مجوز، ایران از تولیدکننده واکسن خواسته تا اطلاعات مربوط به تولید و نتایج آزمون‌های مربوطه را با مقام‌های سازمان غذا و داروی ایران به اشتراک بگذارد.

همچنین از سینوفارم خواسته شده تا اطلاعات به‌روز در مورد واکنش‌های غیرمنتظره و شدید به واکسن را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهد و در مورد پایداری این واکسن نیز داده‌هایش را به ایران منتقل کند.

در بند نخست از شروط تعیین شده برای واکسن کرونای سینوفارم ذکر شده که واردات این واکسن و استفاده از آن منوط به انتقال این اطلاعات به ایران است.

هنوز مشخص نیست که چین این اطلاعات را در اختیار ایران قرار داده است یا خیر.

با این وجود مقام‌های وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه امروز و روزهای گذشته از ورود ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین در روزهای آینده خبر داده‌اند.

واکسن سینوفارم در دی‌ماه امسال به صورت رسمی از اداره ملی نظارت بر داروی چین مجوز استفاده دریافت کرد.

ایران اعلام کرده است که ۴ میلیون دوز از این واکسن را خریده و منتظر دریافت آن است.

اداره ملی نظارت بر داروی چین کارایی واکسن سینوفارم را ۷۹ درصد اعلام کرده است. این واکسن نیز مانند دیگر واکسن‌های تولیدشده برای کرونا باید در دو نوبت تزریق شود.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.