قابل توجه کیهان؛ با حمله به تاسیسات اتمی اسرائیل، نمی‌توان به ثبات اقتصادی رسید

شنبه, 28ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

قابل توجه کیهان، با حمله به تاسیسات اتمی اسرائیل، نمی‌توان به ثبات اقتصادی رسید

مردم تاب و توان فشار دیگری را ندارند. اصلا هدف اسرائیل از خرابکاری در نطنز همین است. وارد کردن ایران در چالش‌های جدید و زدن زیر میز مذاکره!

عصرایران؛ مصطفی داننده- کیهان در آخرین شماره خود نوشت:« پاسخ اقدام عملی علیه تأسیسات اتمی ایران، انجام اقدام عملی علیه تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی است. نه اینکه ما استفاده از حقوق و صلاحیت‌های داخلی را به عنوان واکنش ایران به اعمال دشمنی اسرائیل سند بزنیم. براساس فرمول «چشم در برابر چشم» و «تهدید متقابل و هم‌طراز»، در پاسخ به حادثه نطنز، ایران باید اقداماتی را علیه تأسیسات «دیمونا»‌ی اسرائیل به اجرا بگذارد چرا که واکنش در هیچ سطح دیگری هم‌طراز و بازدارنده نخواهد بود.»

یاللعجب از این سطح تحلیل! در حالی که تیم مذاکره کننده در حال مذاکره در وین درباره احیای برجام و بهبود شرایط اقتصادی کشور هستند، کیهان در تهران، از جنگ استقبال می‌کند.

این نظریه کیهان نشان می‌دهد معیشت مردم برای این روزنامه و این تفکر اصلا مهم نیست. تقریبا کسانی که چند خط خبر از رادیو آنهم در تاکسی گوش کرده باشند، می‌دانند چنین حرکتی چه تاثیری روی اقتصاد فشل این روزهای ایران می‌گذارد.

مردم تاب و توان فشار دیگری را ندارند. اصلا هدف اسرائیل از خرابکاری در نطنز همین است. وارد کردن ایران در چالش‌های جدید و زدن زیر میز مذاکره !

آنها در عصر ترامپ به هدف خود رسیده بودند و حالا دوست ندارند گوشه‌ای بنشینند و سرپا شدن برجام را نگاه کنند. صهیونیست‌ها دست به دست سعودی‌ها می‌خواهند ایران را عصبانی کنند.

این عصبانیت با قدرت رسانه‌ای که دارند، تبدیل به اهرم فشار علیه مردم ایران خواهد شد. فعلا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، بهتر است کیهانی‌ها، آبی بر آتش خشم خود بریزند و شاهد شکست اسرائیل و عصبانی شدن آنها از مذاکرات باشند.

در مدتی که مذاکرات میان ایران و طرف‌های برجام برقرار است، اسرائیل به آب و آتش می‌زند تا برجام به سرانجام نرسد و ایران دوباره تبدیل به تنهاترین کشور منطقه شود.

اسرائیل و عربستان به دنبال این هستند که به جهان نشان دهند، جمهوری اسلامی یک خطر جدی و بالقوه برای صلح جهان است. رفتار برخی در ایران و مقالاتی مثل یادداشت کیهان، بنزینی است بر این آتش. قطعا، رسانه‌های وابسته به اسرائیل همین مقاله را علم می‌کنند و می‌گویند کیهان که رسانه رسمی ایران است، درخواست حمله به تاسیسات هسته‌ای اسرایئل را کرده است.

اگر برجام احیا شود و اقتصاد ایران به قبل از دوران ترامپ برگردد، بهترین تودهنی به اسرائیل و عربستان است. همیشه با چوب و چماق نمی‌شود به هدف نهایی رسید. همیشه پاسخ سنگ، کلوخ نیست.

دولت روحانی و دولت بعدی که معلوم نیست چه کسی سکان هدایت آن را به عهده دارد، باید از مسیر مذاکره خارج نشود تا وضعیت اقتصادی کشور به نقطه مطلوب برسد.

فراموش نکرده‌ایم که در زمان مذاکرات و توافقات هسته‌ای، اقتصاد ایران بعد از ۸ سال پر آشوب، به آرامش رسید و قیمت دلار ثابت ماند و مردم هر روز منتظر ارزان شدن کالاها بودند تا گران شدن آن.

اگر یادتان باشد، مردم می‌گفتند نخریم تا ارزان شود و امروز می‌گویند بخرید تا گران نشده است. مذاکره را باید جدی گرفت و از تنش دوری کرد تا اقتصاد ایران به وضعیت مطلوب برسد.

هیچگاه با تنش و درگیری، اقتصاد کشور به سامان نخواهد رسید. تاریخ نشان داده است هیچ کشوری با درگیری تبدیل به قدرت برتر اقتصادی در منطقه یا جهان نشده است. ما باید کاری کنیم که شرکت‌های خارجی به راحتی و با اطمینان کامل حاضر به سرمایه گذاری در کشور شوند.

تنش نظامی میان اسرائیل و ایران می‌تواند چین و روسیه را هم از ما دور کند چه برسد به کشورهای اروپایی.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.