بیانیه جمعی از فعالان سیاسی تالش در خارج از کشور بمناسبت روز جهانی کارگر

چهارشنبه, 8ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

 

همراه شو عزیز، همراه شو عزیز 

تنها نمان به درد، کاین درد مشترک 

هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود

هم وطنان گرامی، جامعه سختکوش زحمتکشان و کارگران ایران در سال‌های اخیر با مسائل و مشکلات بی سابقه هولناکی مواجه شده است. مسائلی که زائیده سیاست های رژیمی یاغی، خرافی مسلک و بشدت فاسد بوده که با گذشت زمان اوضاع اقتصادی_اجتماعی قشر زحمتکش را روز به روز به بحرانی خارج از تصور سوق داده است. شوربختانه طی سالهای اخیر میهن ما به تیول اقلیتی تبهکار، چپاولگر و ستمگر تبدل شده است که با بهره کشی از آحاد جامعه و صرف منابع ملی به اهداف ایدئولوژیک آخر الزمانی، کشور را به جهنمی ۸۰ میلیونی تبدیل نموده که نه تنها قشر کارگر بلکه طبقه متوسط نیز در نتیجه استثمار جامعه و منابع به زیر خط فقر سقوط کرده است.

گرسنگی و عدم توانایی تأمین نیازهای اولیه خانواده‌ها و همچنین بی‌خانمانی بطرز گسترده و رو به تزاید افزایش یافته به نحوی که مواجهه با این پدیده تلخ دیگر کسی را متعجب نمی‌کند. 

از یکسو حذف تدریجی بسیاری از اقلام خوراکی از سبد مایحتاج خانواده‌ها به شایع‌ترین اتفاقات روز تبدیل شده و از سوی دیگر مزدوران رژیم از طریق رسانه ها و عوامل دستگاه توجیه گر شَر در داخل و خارج فجایع را نرمالیزه میکنند. 

فروش اعضای بدن که این روزها بسیاری از افراد برای تأمین نیازهای اولیه خود به آن روی آورده‌اند به یک تراژدی بی اهمیتی تبدیل شده است. اینها، تنها موارد کوچکی از هزاران مورد معضل و مشکلات تحمیل شده بر جامعه ماست که شوربختانه گوشه ای از واقعیاتی است که طی بیش از چهار دهه توسط رژیمی بر جامعه مان تحمیل شده که مقرر بود انسان ایرانی را به مقام انسانیت رهنمون سازد! 

هم وطنان گرامی، ما جمعی از فرزندان تالش که قلب مان با یاد مردم و نام وطن زنده است میدانیم که جامعه ایرانی در شرایط کنونی بیش از پیش نیازمند به آفرینش اندیشه و تبدیل آن به عمل هست که تا طرحی نو دراندازند و جامعه سیاسی_اجتماعی را از رُکود و جمود رها سازند. 

بدینوسیله، ما اعلام میداریم که مجدانه بر رفع مشکلات و معضلات جامعه کارگری از جمله با تقویت تشکل‌های صنفی که بتوانند به عنوان نماینده کارگران پیگیر خواسته های آنان در مجامع حقوقی باشند، تاکید و عمل خواهیم کرد.

ما به تبعات وحشتناک و صدمات جبران ناپذیر خصوصی سازی که نه!! بلکه چپاولگری خصولتی ها و واگذاری کارخانجات و شرکت های تولیدی به نور چشمی ها و مزدوران رژیم واقف هستیم و تا رفع این استثمار در کنار شما ایستادگی خواهیم کرد. 

ما به تجربه معتقدیم که استیفای منافع اقشار زحمتکش و عامه مردم از جمله برقراری آزادی و عدالت اجتماعی  ازطریق تعامل با جمهوری اسلامی امکانپذیر نیست و لذا هیچ گفتگویی با رژیم فاسد اسلامی در برنامه مبارزاتی نداشته و نخواهیم داشت، زیرا که معتقدیم جمهوری اسلامی خود مسبب تمامی مسائل و مصیبت های فعلی اقشار جامعه افزون بر کارگران همچون معلمان، بازنشستگان و… و تمامی دیگر اقشار است که اگر برداشت مان از حکومت آن می بود که از حداقل  عقلانیت و امکان اصلاح پذیری برخوردار است پیشنهادهایی از جمله 

۱-آزادی تمامی کارگران زندانی 

۲-آزادی کارگران برای ایجاد تشکل های کارگری 

۳.بیمه رایگان برای تمامی کارگران

۴.افزایش حقوق متناسب با تورم

در چارچوب سیستم حاکم تا حصول نتیجه پیگیری می کردیم. بدیهی است تحقق شرایط و خواسته های فوق تنها در صورت وجود حکومتی نرمال قابل طرح و پیگیری است. 

با این اوصاف و تمامی سیاهی ها و مصیبت های تلمبار شده بر مردم ایران ما امیدمان برای ایجاد تشکلی سراسری جهت حمایت از کارگران و قشرهای محروم جامعه بسیار قوی تر از هر زمان دیگری است. ما بر این باور هستیم که روح جامعه ما برای مبارزه جهت رهایی و رسیدن به عدالت بیش از هر زمان دیگری نیازمند به همیاری های جمعی جامعه ایرانی است. شناسایی کارگران بی بضاعت در شهرهای مختلف و حمایت از آنها از سوی افراد انسان گرا و میهن دوست در داخل و  خارج میتواند نوع دوستی و همدلی و همیاری تضعیف شده در نتیجه رویکرد جمهوری اسلامی را مجددا احیا نماید. کارگران این سرزمین در سایه خودآگاهی جمعی و همچنین  وحدت و تلاش، همدلی و همبستگی و با اتکاء و امید با حرکت به سمت ایجاد تشکلهای همیاری در محل کار می توانند گام های اساسی را برای رسیدن به عدالت در جامعه و آزادی میهن از چنگال یاغیان بردارند. 

پاینده باد ایران

هشتم  اردیبهشت هزاروچهارصد شمسی 

جمعی از فعالان سیاسی تالش،خارج از کشور

۱- امیراحمدی، مهران-سوئد

۲-افراسیابی، ابراهیم- هلند

۳-ماسالی، دکتر حسن (زانیچ) – آمریکا

۴-ماسالی، نادر-سوئیس

۵-جوادی،کیان -آلمان

۶-همتی، رحیم -آلمان


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.