رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان: با لشکر فارغ‌التحصیلان بی‌کار مواجه‌ایم

پنجشنبه, 23ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفته است در این استان ۲۱۹ هزار نفر جمعیت بی‌کار وجود دارد و نرخ بی‌کاری جوانان ۳۳.۲ درصد است.

«مهرداد نیکو» که در جلسه شورای اشتغال خوزستان سخنرانی می‌کرد، از تعبیر «لشکر فارغ‌التحصیلان بی‌کار» برای ۹۴ هزار فارغ‌التحصیل بی‌کاری که در این استان زندگی می‌کنند، استفاده کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه بودجه با توجه به آمار بی‌کاری زنان در خوزستان نیز گفت باید سیاست‌گذاری خاصی در این‌ مورد انجام شود.

به گفته او، حدود ۷۰ هزار زن در خوزستان که اغلب تحصیل کرده‌اند، بی‌کار هستند.

استاندار خوزستان نیز با تاکید براین که معمولا نرخ بی‌کاری که اعلام می‌شود، واقعی نیست، نرخ بی‌کاری در این استان را بالای ۴۵ تا ۵۰ درصد اعلام کرد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» با بیان این‌که نرخ بی‌کاری خوزستان در آمارهای رسمی ۱۴/۵ درصد اعلام می‌شود، افزود: «اگر در این استان بگردید، می‌بینید که قطعا این نرخ بالاتر است و در بسیاری از مناطق خوزستان نرخ بی‌کاری بالاتر از ۴۵ تا ۵۰ درصد است.»

به گفته استاندار خوزستان، بر اساس معیارهای تعریف شده، اگر کسی در هفته دوساعت شاغل باشد، در آمار نرخ بی‌کاری حساب نمی‌شود و این اصلا معنادار نیست.

سلیمانی دشتکی هم‌چنین گفته است وضعیت در خوزستان باید سامان داده شود چون بسیاری از واحدهای کارگاهی در خوزستان راکد و تعطیل شده‌ یا با ظرفیت کمی فعال هستند.

به گفته او، بسیاری از واحدها نیز توسط بانک‌ها تحت مالکیت درآمده‌اند. 

از: ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.