کرونا در ایران؛ افزایش آمار جان‌باختگان و تعداد شهرهای قرمز، فوت ۱۸۴ بیمار دیگر

جمعه, 7ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، آمار جان‌باختگان کرونا و تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش که روز جمعه، ۷ خرداد، منتشر شد، تعداد شهرستان‌های قرمز از ۸ مورد به ۱۳ مورد افزایش یافته و وضعیت ۲۱۴ شهرستان، نارنجی و ۲۲۱ شهرستان، زرد اعلام شده است و وضعیت هیچ شهرستانی آبی نیست.

وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده باشند.

در وضعیت نارنجی یا «پرخطر» این آمار از هر صدهزار نفر، دست‌کم به شش نفر از صدهزار نفر، در وضعیت زرد یا «خطر متوسط» این رقم به دست‌کم سه نفر از صدهزار نفر و در وضعیت آبی به دو نفر از هر صدهزار نفر می‌رسد.

بنا بر گزارش اخیر وزارت بهداشت شهرستان‌های قرمز در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان واقع شده‌اند.

پیشتر وزارت بهداشت ایران از شیوع گسترده گونه‌های هندی و آفریقایی کرونا در استان‌های شرقی و جنوبی به دلیل تردد اتباع خارجی خبر داده بود.

بنا بر گزارش اخیر وزارت بهداشت، افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز نیز به دلیل شیوع این سویه‌های جدید صورت گرفته است.

وزارت بهداشت ایران همچنین روز جمعه از مرگ ۱۸۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا و شناسایی بیش از ۱۰ هزار بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر این اساس، تعداد کل جان‌باختگان به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید و مجموع جان‌باختگان از دو میلیون و ۸۷۶ هزار نفر گذشت.

وزارت بهداشت ایران اگرچه به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد، اما از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند. منابع مستقل در عین حال درباره درستی این آمار تردید دارند.

از: رادیو فرداhttps://www.radiofarda.com/a/coronavirus-limitations-iran-death-rate/31278324.html


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.