آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۱۷۱ فوتی و ۱۰۶۸۷ ابتلا جدید، انگشت زدن در انتخابات ممنوع شد

سه شنبه, 11ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از ممنوعیت انگشت زدن در انتخابات خبر داده و گفت که بیشترین آسیب و نگرانی مربوط به انتخاب شوراها و روستاهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان روز سه‌شنبه به نقل از علیرضا رئیسی گزارش داد که اپلیکیشن حوزه‌یاب یا صندوق‌یاب ایجاد شده تا افراد نزدیک‌ترین حوزه انتخابی به خود را انتخاب کنند و «ما خیلی نگران انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بیشترین آسیب و نگرانی ما مربوط به انتخاب شوراها و روستاهاست چرا که افراد در خانه‌ها دور هم جمع می‌شوند و چلوکباب می‌خورند و همین دورهمی‌ها عامل خطر موج پنجم کروناست».

به گفته او، در وزارت بهداشت یک مرکز کرونا ایجاد شده که در آن تمام اطلاعات مربوط به تست مثبت افراد در دسترس است و «اطلاعات افراد مبتلا به کرونا را به فرمانداران می‌دهند تا با صندوق سیار از این افراد رای بگیرند».

همزمان بر اساس آمار رسمی، با مرگ ۱۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور روز سه‌شنبه به ۸۰ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت خبر دادند که در شبانه‌روز گذشته، ده هزار و ۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۱۶۰۰ نفر از آنان بستری شدند.

بر همین اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به دو میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاکنون سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۲۶ هزار و ۳۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۴ دز رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۳ شهرستان قرمز و ۲۱۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۲۲۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

از: رادیو فردا

*****

موجودی واکسن کرونا در خوزستان به پایان رسید

در هفته‌های گذشته هم‌زمان با شیوع نوع جهش‌یافته کرونا در برخی شهرستان‌های استان خوزستان وضعیت قرمز اعلام شد

«واکسیناسیون علیه کرونا به دلیل تمام شدن موجودی واکسن در خوزستان متوقف شد.» این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرد و گفت: «منتظر محموله بعدی واکسن هستیم تا واکسیناسیون گروه‌های هدف را در این استان ادامه دهیم.»

به گزارش ایرنا، فرهاد ابول‌نژادیان شب گذشته (دوشنبه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد بود که این استان در حال واکسینه کردن عمومی افراد بالای ۶۵ سال است اما امروز خبر رسید به دلیل پایان یافتن موجودی واکسن، واکسینه کردن عمومی در این استان تا رسیدن محموله بعدی متوقف شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۱۵ شهرستان استان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان در حالت زرد هستند و تاکنون حدود ۱۶۲ هزار خوزستانی مقابل کرونا واکسینه شده‌اند. این در حالی است که در هفته‌های گذشته هم‌زمان با شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در برخی شهرستان‌های استان خوزستان وضعیت قرمز اعلام شد.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۹) نیز استان خوزستان را در وضعیت قرمز نگه داشته بود به طوری‌ که در بهمن‌ماه اعلام شد آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در این استان تا ۵۲ درصد افزایش یافته است.

پایان یافتن موجودی واکسن استان خوزستان در حالی اعلام شده که در ۱۵ اردیبهشت‌ماه وزیر بهداشت از شیوع ویروس آفریقایی در استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان خبر داد و رئیس ستاد مقابله با کرونا در خوزستان، در هفته‌های‌ پایانی اردیبهشت نیز با اعلام قرار گرفتن ۱۷ شهر این استان در وضعیت قرمز و نارنجی گفت که با توجه به شیوع سویه‌های جهش‌یافته وضعیت در استان خوزستان شکننده است و همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.