تشکیل «تیم مشترک قضایی، امنیتی، اطلاعاتی» در پرونده فایل صوتی ظریف

چهارشنبه, 12ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

علی ربیعی: وزارت اطلاعات کار خود را انجام داد و مدارک لازم را به آنها تحویل داده‌ایم

سخنگوی دولت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری پرونده مربوط به فایل صوتی محمدجواد ظریف است.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در یک نشست خبری در تهران گفت که این تیم شامل هیئت‌های تخصصی وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی است.

در تاریخ پنجم اردیبهشت، یک فایل صوتی از مصاحبه ظریف رسانه‌ای شد که او در آن، از دخالت‌های نیروهای امنیتی در عرصه سیاست خارجی انتقاد کرده بود. دو روز بعد، دادسرای عمومی و انقلاب تهران انتشار فایل را جرم دانست و اعلام کرد که با دستور دادستان، در دادسرای امنیت تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.

ربیعی در تشریح آخرین وضعیت پرونده گفت: «وزارت اطلاعات کار خود را انجام داد و مدارک لازم را به آنها تحویل داده‌ایم. برای من رفتن به آنجا سخت بود، اما حداقل با حضور خودم در آنجا تسهیل بررسی را بیشتر آماده کردم.»

سخنگوی دولت تصریح کرد: «آنچه مشخص است این است که انتشار این فایل توطئه‌ای علیه دولت و نظام بود ومعتقدم که مجموعه نظام را هدف قرار داده بودند.»

انتشار این فایل، جنجال‌ سیاسی گسترده‌ای  به دنبال داشت، طوری که حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، از مقام خود استعفا کرد.

مصاحبه آقای ظریف با سعید لیلاز، روزنامه‌نگار نزدیک به دولت روحانی و زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ایران انجام شده بود.

حسن روحانی هدف از انتشار این مصاحبه را ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای وین دانست و از وزارت اطلاعات خواست در مورد چگونگی انتشار آن تحقیق کند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.