آمار رسمی کرونا در ایران: فوتی ها ۴۵، آمار رسمی ابتلا به اُمیکرون در ایران: ۴۳ مورد در ۱۲ استان

پنجشنبه, 9ام دی, 1400
اندازه قلم متن

دو هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۴۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش وزارت بهداشت در اطلاعیه ای با اشاره به شناسایی ۱۹۳۶ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته اعلام کرد: مجموع واکسن های تزریق شده در کشور از مرز ۱۱۹ میلیون دُز گذشت.

تاکنون ۵۹ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۱۶۰ نفر دُز دوم و ۷ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۹ میلیون و ۵۴ هزار و ۲۷۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۱۹ هزار و ۲۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۹ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۶۹۸ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۳۴ هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۱ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن واکسن و واکسیناسیون حداکثری روندی کاهشی داشته و روز دوشنبه ششم دی ماه پس از ۵۸۰ روز تلفات روزانه کرونا در ایران به ۳۴ نفر رسید.

آخرین بار ۵ خرداد سال گذشته، رکورد ۳۴ فوتی در روز ثبت شده بود.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

از: عصر ایران

*****

«آمار رسمی» تازه ابتلا به اُمیکرون در ایران: ۴۳ مورد در ۱۲ استان

هم‌زمان با روند صعودی آمار مبتلایان به اُمیکرون در ایران، شمار موارد مشکوک ابتلا به این سویه کرونا نیز در حال افزایش است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ایران، آمار اعلام‌شده مبتلایان به این ویروس از ۲۶ مورد در روز ۶ دی به ۴۳ مورد در روز ۸ دی رسیده و ۱۲ استان را درگیر کرده است.

محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت ایران شامگاه چهارشنبه، ۸ دی ضمن اعلام این خبر در توییتر، بیشتر شمار مبتلایان با ۱۷ مورد را مربوط به تهران اعلام کرده، هم‌چنین گفته است که تا این تاریخ ۵ مورد ابتلا در مشهد، ۵ مورد در هرمزگان، ۱ مورد در بابل، ۲ مورد در اصفهان، ۱ مورد در ارومیه، ۱ مورد در البرز، ۲ مورد در شیراز، ۱ مورد در اراک، ۲ مورد در بوشهر، ۳ مورد در قم و ۳ مورد در یزد شناسایی شده‌اند.

آمارهای رسمی کرونا که از سوی از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود محل تردید است و مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمارهای واقعی ابتلا را سه تا چهار برابر آمارهای رسمی اعلام کرده بودند.

در همین حال موارد متعددی از موارد مشکوک مبتلا به سویه امیکرون در شهرهای مختلف نیز گزارش شده است. از جمله معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر کُرد روز پنج‌شنبه اعلام کرده است که نتایج آزمایش ۱۹ مورد مشکوک مبتلا به این ویروس در استان چهارمحال و بختیاری امروز اعلام خواهد شد.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه خطر سویه امیکرون را «بسیار بالا» اعلام کرد و از افزایش ۱۱ درصدی شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در هفته گذشته خبر داد.

در تازه‌ترین گزارش این سازمان هم‌چنین آمده بود که امیکرون باعث افزایش سریع شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، به‌ویژه در اروپا شده و اکنون در چندین کشور از جمله بریتانیا و ایالات متحده، از سویه غالب قبلی یعنی سویه دلتا پیشی گرفته است.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هم روز چهارشنبه درباره احتمال شکل‌گیری یک سونامی در صورت انتشار هم‌زمان امیکرون با دلتا هشدار داده است.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی از وضعیت شیوع امیکرون در کشورهای مختلف از رکودشکنی آمار مبتلایان در کشورهای مختلف خبر داده است.

در این گزارش به نقل از اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه آمده است که در حال حاضر در هر دو ثانیه، آزمایش یک نفر در فرانسه مثبت می‌شود که آمار بی‌سابقه‌ای در این کشور به‌شمار می‌رود.

در همین حال بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، دانمارک و یونان هم در این هفته شمار بی‌سابقه موارد کرونا را گزارش کرده‌اند.

آمریکا نیز به‌تازگی اعلام کرده که میانگین هفت‌روزه موارد جدید روزانه در روز سه‌شنبه این هفته در آن از ۲۶۷ هزار نفر گذشته و ۵۹ درصد موارد ابتلا هم مربوط به اُمیکرون بوده است.

آمیتیس رمضانی، مدیر گروه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران نیز اخیرا با اشاره به رشد بسیار بالای امیکرون در ایران گفته بود که احتمالاً تا ماه بهمن پیک ششم بیماری در کشور آغاز خواهد شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.