جایگاه آخر ایران در رده‌بندی نسبت ارزش اقتصاد سلامت به تولید ناخالص داخلی

چهارشنبه, 20ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

بنابر تازه‌ترین رده‌بندی «موسسه سلامت جهانی»، ایران در بین ۱۵۰ کشوری که نسبت حجم اقتصاد سلامت به تولید ناخالص داخلی آنها مورد ارزیابی قرار گرفته در رده آخر واقع شده است.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی این موسسه، نسبت اقتصاد سلامت به تولید ناخالص داخلی در ایران تنها ۱.۴ درصد است و موجب شده که ایران در انتهای رتبه‌بندی این موسسه قرار گیرد.

در تازه‌ترین گزارش این موسسه، رده‌بندی کشورها بر اساس شاخص‌های مختلف اقتصاد سلامت ارائه شده است.

در رده‌بندی مربوط به «هزینه‌های سرانه در بخش بهداشت و سلامت» نیز ایران در بین ۱۵۰ کشور جهان در رده صد و شانزدهم قرار گرفته است.

سرانه هزینه‌های سلامت هر ایرانی در سال ۲۰۲۰ میلادی تنها ۱۴۲ دلار اعلام شده که پایین‌تر از کشورهای اردن، گینه استوایی و سریلانکا است. در این بخش، اتیوپی و پاکستان با سرانه هزینه‌های سلامت ۲۷ و ۲۸ دلاری در قعر فهرست قرار دارند.

در این بخش، سوییس با بیش از چهار هزار و ۷۰۰ دلار سرانه هزینه‌های سلامت، در صدر قرار دارد و ایسلند و آمریکا در رده‌های بعدی هستند.

همچنین بر اساس گزارش این موسسه، اندازه کل اقتصاد سلامت ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، معادل ۱.۴ درصد از کل اقتصاد، بود و ایران در این بخش در جایگاه چهل و پنجم اقتصادهای سلامت در دنیا قرار داشت.

بر اساس این برآورد، ایالات متحده بزرگترین اقتصاد سلامت جهان را در اختیار دارد که حجم آن در سال ۲۰۲۰ از یک تریلیون و ۲۱۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.