اهدای جایزه به زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن؛ کیت بلانشت از زنان ایرانی حمایت کرد

شنبه, 30ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

کیت بلانشت در جشنواره فیلم کن

صدای آمریکا

کیت بلانشت، بازیگر سرشناس استرالیایی در مهمانی مشترکی که توسط «ورایتی» و «گلدن گلوب» در جشنواره فیلم کن ترتیب یافت، بار دیگر از زنان ایرانی حمایت کرد.
او جمعه شب در شرایطی که پوشیدن کفش‌ پاشنه بلند روی فرش قرمز برای زنان الزامی است، با پای برهنه در مراسم حاضر شد تا در اقدامی نمادین با زنان ایرانی ابراز همبستگی کند.
در سال‌های اخیر نپوشیدن کفش پاشنه بلند روی فرش قرمز به اقدامی اعتراضی از سوی زنان در جشنواره فیلم کن‌ تبدیل شده است و مورد توجه رسانه‌های خبری قرار می‌گیرد.
این ستاره بزرگ سینما که برای اهدای جایزه «هنرمندان پیشرو» به زهرا «زر» امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی در این مراسم شرکت داشت، روی صحنه گفت که «این جایزه خنجری به هر کسی است که مقابل حقوق زنان ایستاده است.»

زهرا امیرابراهیمی که هنگام دریافت جایزه احساساتی شده بود، در سخنان خود به «اعدام مردم بیگناه» کشورش اشاره کرد و و در ادامه افزود: «همیشه فکر می‌کردم بازیگر بودن یک پاردوکس است، خدمت به احساسات خود، و پرچم یا آینه یا نور بودن. این جایزه این پارادوکس را جشن می‌گیرد.»


کیت بلانشت و زهرا امیرابراهیمی رابطه گرم و صمیمی دارند و اخیرا در تولید یک پروژه سینمایی همکاری کردند. این سینماگر استرالیایی تهیه‌کننده فیلم «شیدا» به کارگردانی نورا نیاسری، هنرمند ایرانی استرالیایی بود. زهرا امیر ابراهیمی از بازیگران اصلی این اثر بود که در جشنواره ساندنس خوش درخشید.

زهرا امیرابراهیمی و نورا نیاسری
زهرا امیرابراهیمی و نورا نیاسری

کیت بلانشت از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ایران چندین بار از معترضان به ویژه زنان ایرانی حمایت کرده است و از ستاره‌های هالیوود بود که با شرکت در یک کارزار اینترنتی خواستار توقف اعدام معترضان زندانی شد.

در مهمانی جمعه، علاوه بر زهرا امیرابراهیمی، جوایزی به چارلز ملتون، تای شریدان، و شانت رنه ویلسون اهدا شد ‌و از آنها به‌عنوان هنرمندانی با دستاوردهای ارزنده قدردانی کردند.

این نخستین مهمانی جشنواره فیلم کن‌ با همکاری ورایتی و گلدن گلوب بود که با حمایت اسپانسرهای مختلفی ترتیب یافت. در این برنامه در هتل مجستیک، تعدادی از ستاره‌های مشهور، تهیه‌کنندگان، مدیران استودیوهای سینمایی و جشنواره فیلم کن حضور داشتند.

رامین ستوده، از سردبیران ورایتی، و هلن هونه، رئیس گلدن گلوب برگزاری این مراسم را که تا دو بامداد ادامه یافت، برعهده داشتند.

این مطلب با استفاده از گزارش ورایتی تنظیم شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.