دستیار ابراهیم رئیسی: لایحه حجاب در «تعارض» با قانون اساسی است

شنبه, 21ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

دستیار ابراهیم رئیسی: لایحه حجاب در «تعارض» با قانون اساسی است

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در حوزه «حقوق و آزادی‌های اجتماعی» از تغییرات لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و گفته این تغییرات در تعارض با قانون اساسی است.

سکینه‌سادات پاد، روز شنبه، ۲۱ مرداد به روزنامه فرهیختگان گفت که وی در هیچ سطحی در تدوین لایحه عفاف و حجاب نقش نداشته است.

دستیار ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه لایحه ۱۵ ماده‌ای حجاب در مجلس به ۷۰ ماده افزایش یافته است، گفته: «تناسب جرم و مجازات خیلی جاها رعایت نشده است، خیلی‌ جاها اصل شخصی بودن مجازات‌ها مخدوش شده، مثلا صراحتا برای راننده‌های تاکسی اینترنتی جرم‌انگاری شده که اگر خانمی بی‌حجاب داخل ماشین این راننده بنشیند مجازات می‌شود.»

خانم سادات پاد ابراز امیدواری کرد که این لایحه ذیل اصل ۸۵ و بدون مطرح شدن در صحن علنی تصویب نشود و افزوده است: «پیشنهاد می‌کنم که در جلسات علنی این لایحه بررسی شود تا مردم بشنوند چه اتفاقی می‌افتد.»

دستیار ابراهیم رییسی پیش‌بینی کرده که اگر این لایحه «با همین کیفیت» و با همین ۷۰ ماده تصویب شود، مسئله‌ای را حل نمی‌کند. 

لایحه جنجال برانگیز عفاف و حجاب هم اکنون در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و روزنامه فرهیختگان درباره آخرین تغییرات این لایحه نوشته که کمیسیون مربوطه پای پلیس و گشت ارشاد را دوباره به برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری باز کرده است.

فرهیختگان در گزارش خود نوشته است: «خبری از مجلس رسیده مبنی‌ بر اینکه امیرحسین بانکی‌پور، رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس، با ایجاد تغییراتی در لایحه عفاف و حجاب علی‌رغم کاهش میزان جرایم، دوباره پای پلیس را به مساله باز کرده و این در یک جمله یعنی روز از نو، روزی از نو!»

پیش از این، محسن برهانی، حقوقدان سرشناس ایرانی نقش مجلس و کمیسیون‌های آن در بررسی لایحه حجاب را «شوخی» توصیف کرده و در توییتی از باقر قالیباف، غضنفرآبادی و جلیل محبی به عنوان افرادی که بیشترین نقش را در مصوبه‌ی حجاب داشتند، نام برده بود.

برهانی در توییت خود نوشته بود: «‌لایحه قوه قضاییه را کنار گذاشتند، شخصی در سه روز نوشته‌ای را آماده کرد و دور هم‌ نشستند و تمامش کردند.‌ این نحوه قانون‌نویسی مایه ننگ است. کمیسیون و مجلس هم که یک شوخی بی‌مزه‌اند.»

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.