حضور هزاران نفر در مراسم خاکسپاری فریار امینی پور در سقز

جمعه, 6ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده امینی‌پور، نهادهای امنیتی از جملە فرمانداری سقز و اداره اطلاعات، بە خانوادە امینی‌پور هشدار دادەاند در صورت برگزاری مراسم خاکسپاری، همانند روز خاکسپاری «مهسا (ژینا) امینی» مراسم بە خشونت کشیدە خواهد شد و این نهادها هیچگونە مسئولیتی را در قبال تبعات آن، نخواهند پذیرفت.

ایران وایر

بر اساس ویدیوهایی که از آرامستان آیجی سقز منتشر شده، امروز جمعه ششم بهمن هزاران نفر برای خاکسپاری پیکر «فریار امینی پور»، ورزشکار تازه درگذشته کُرد در این محل حاضر شده‌اند.

فریار امینی‌پور، جوان ٢٣ سالە کُرد و عضو سابق تیم ملی موی تای ایران و لژیونر کمپ تایگر بود. او روز ٢١ دی ماه در تایلند بر اثر تصادف جان خود را از دست داد. مراسم خاکسپاری این قهرمان ورزش ایران در حالی با همراهی هزاران نفر از شهروندان انجام شد که نهادهای امنیتی پیشتر خانواده او را برای جلوگیری از برگزاری مراسم تحت فشار گذاشته بودند.

در جریان این خاکسپاری علاوه بر هزاران نفر از شهروندان، کاک امجد و اشکان امینی پدر و برادر مهسا و همچنین خانواده و نزدیکان فرهاد سلیمی زندانی اهل سقز که چند روز قبل اعدام شد میز حضور داشتند.

منابع خبری از سقز پیشتر خبر داده بودند که پس از فوت این ملی پوش سابق و ابراز همدردی گستردە شهروندان، نهادهای امنیتی خانوادە امینی‌پور را تحت فشار قرار دادە و به آن‌ها نسبت به برگزاری مراسم خاکسپاری به ویژه با مشارکت مردمی، هشدار داده‌اند. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده امینی‌پور، نهادهای امنیتی از جملە فرمانداری سقز و اداره اطلاعات، بە خانوادە امینی‌پور هشدار دادەاند در صورت برگزاری مراسم خاکسپاری، همانند روز خاکسپاری «مهسا (ژینا) امینی» مراسم بە خشونت کشیدە خواهد شد و این نهادها هیچگونە مسئولیتی را در قبال تبعات آن، نخواهند پذیرفت.

علاوه بر این بنا بر اطلاعات رسیده، وزارت خارجە ایران همکاری لازم را برای انتقال پیکر فریار امینی‌پور از تایلند بە ایران با خانوادە امینی‌پور انجام نداده و پس از پیگیری‌های فراوان خانواده، انتقال پیکر این ورزشکار با مشکلات فراوان پس از دو هفته صورت گرفت.

این قهرمان موینای‌کار پیشتر در گفتگویی کە با رسانەها اعلام کردە بود بە دلایل مشکلات مالی ناچار بە کولبری شدە بود.

لازم به ذکر است «مهسا امینی» سال گذشته در همین آرامستان آیچی با حضور گسترده مردم به خاک سپرده شده بود. این مراسم آغاز اعتراضات سراسری در شهریور سال گذشته بود که بعدتر به جنبش «زن، زندگی،آزادی» معروف شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.