رضا داودنژاد، بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

دوشنبه, 13ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

رسانه‌های ایران از درگذشت رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون در ۴۴ سالگی خبر دادند. خانواده او این خبر را تأیید کردند.

این بازیگر که به گفته خانواده‌اش در هفته‌های اخیر درگیر عفونت خونی بود، به دلیل عوارض ناشی از آن که سال‌ها پس از پیوند کبد به آن مبتلا شده بود و به دنبال یک دوره بستری شدن در بیمارستان، شامگاه دوشنبه ۱۳ فروردین درگذشت.

او در سال ۱۳۹۱ عمل پیوند کبد را انجام داد و پس از آن فعالیت در سینما و تلویزیون را ازسر گرفت.

این بازیگر فرزند علیرضا داوودنژاد، کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران، بود و بازیگری را از کودکی و در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم «بی‌پناه» به کارگردانی پدرش آغاز کرد.

بیش از یک دهه بعد، بازی در فیلم «مصائب شیرین» دیگر ساخته علیرضا داوودنژاد، باعث شهرت او شد و برای آن نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را به دست آورد.

او در چندین فیلم دیگر علیرضا داوودنژاد ازجمله «بچه‌های بد»، «مرهم»، «هشت‌پا»، «هوو» و « کلاس هنرپیشگی» به ایفای نقش پرداخت و در برخی آثار پدرش دستیار کارگردان نیز بود.

نقش‌آفرینی در فیلم «لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده ایرانی که مهرماه گذشته در خانه خود کشته شد، دیگر اثر به جا مانده در کارنامه رضا داوود نژاد است.

او در این فیلم در کنار بازیگران شناخته شده‌ای چون علی نصیریان، بیتا فرهی، فریماه فرجامی و علی مصفا مقابل دوربین رفت.

رضا داوودنژاد در ابتدای دهه ۱۳۸۰ در سریال موفق «پشت‌کنکوری‌ها» بازی کرد و سپس در مجموعه‌های تلویزیونی دیگری مانند «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده»، «متهم گریخت»، «نون و ریحون»، «پنچری»، «بعد از آزادی» و «نیکان» نیز به عنوان بازیگر حاضر شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.