تعداد امضاهای طومار آنلاین کارزار جلوگیری از ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران از ۱۰۰ هزار گذشت.

پنجشنبه, 16ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

بی بی سی فارسی

کارزاری با عنوان «درخواست جلوگیری از تخریب پارک قیطریه» در وبسایت مطالبات مدنی کارزار که خطاب به روسای جمهور، قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری ایران نوشته شده، بیش از ۱۰۰ هزار بار امضا شده است.

موضوع طرح شهرداری تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی بسیار واکنش‌برانگیز و حتی منجر به تجمع گروهی از شهروندان در آن قسمت از پارک شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران پیشتر در پاسخ به نگرانی‌های محیط زیستی ضمن تاکید بر ساخت مسجد گفت که در ساخت آن درختان کهنسال پارک قطع نمی‌شود اما بررسی‌ فعالان محیط زیست این ادعا را رد می‌کند.

گفته می‌شود در طرح «مسجد کوثر قیطریه» که شرکت مهندسین مشاور نقره‌کار و همکاران طراحی کرده، قرار است مسجدی دو طبقه با زیربنای حدود ۳ هزار و ۳۰۰ متر در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع ساخته شود که ارتفاع گنبد آن به ۲۸ متر می‌رسد. مهندس شیوا آراسته، معمار و پژوهشگر در توضیح نقشه‌ای از این مسجد که در اینستاگرامش منتشر کرده، نوشته است: «با توجه به عمق ۲۰ متری گودبرداری مورد نیاز و حریم انجام عملیات ساختمانی، ساخت مسجد محوطه وسیعی از پارک را درگیر و درختان بسیاری را حتی در لب خیابان از بین خواهد برد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.