تاسیس رشته تحصیلی امر به معروف در دانشگاه‌ها؛ تا مقطع دکتری

سه شنبه, 25ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

تاسیس رشته تحصیلی امر به معروف در دانشگاه‌ها؛ تا مقطع دکتری

رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.

مهران صمدی٬ رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر٬ در وبیناری به نام «تبیین رویکردهای جدید ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر» که توسط دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام خبر تاسیس این رشته تحصیلی توضیح داد که در ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر هم معاونتی به اسم معاونت علمی و آموزشی تشکیل‌ شده است که کار این معاونت تهیه محتوای آموزشی برای گروه‌های مطالبه‌گری است و قرار است واحد درسی تعریف شود و این واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس بشود.

او همچنین ادعا کرد کسی که می‌خواهد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کند باید دانش داشته باشد اعضای  هیات علمی در رشته تخصصی خودشان دانش دارند به طور مثال یک دکترای اقتصاد می‌تواند در حوزه های احتکار، گرانفروشی و بانکداری ورود کند و یک دکترای محیط‌زیست می‌تواند در حوزه های جنگل خواری، کوه‌خواری، معدن، شهرسازی یا فاضلاب‌های شهری ورود پیدا کند و یک دکترای مهندسی عمران می‌تواند در حوزه ساخت‌ و ساز و کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها و سوء استفاده‌هایی که می‌شود حاکمیت را امر به‌ معروف یا نهی‌ از منکر کند.

مقامات جمهوری اسلامی با هدف بازگرداندن گشت ارشاد به خیابان‌های ایران، از روز شنبه ۲۵ فروردین برخورد خشن با شهروندان را دوباره آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر و در ادامه اختلاف نظرهای نهادها و اشخاص مسئول، دبیر ستاد امر به معروف با بیان این که مجموعهٔ تحت مدیریت او در اعمال شدیدتر حجاب اجباری در روزهای اخیر نقشی نداشته، گفت که این نهاد از مأموران متخلف در «طرح نور» دفاع نمی‌کند.

او همچنین خبر داد مسئولیت ستاد امر به معروف در زمینهٔ اعمال حجاب اجباری از اردیبهشت سال گذشته به «ستاد عفاف و حجاب» زیر نظر وزارت کشور واگذار شده است.

دست‌کم دو نماینده مجلس نیز در روزهای اخیر گفته‌اند وزارت کشور دولت رئیسی در اجرای طرح جدید نقش اصلی را بازی می‌کند.

ابراهیم رئیسی نیز روز یک‌شنبه اعلام کرد: «موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.»

لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» که در واکنش به موج مخالفت زنان با حجاب اجباری سال گذشته در مجلس شورای اسلامی بدون طرح در صحن علنی به تصویب رسید، همچنان بین این مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد است و ایراداتی که شورای نگهبان به این مصوبه پرحاشیه گرفته، هنوز مرتفع نشده است.

در این میان کشمکش‌ها و جدال لفظی میان طیف‌های مختلف سیاسی در ایران بر سر مکانیسم برخورد با افرادی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند نیز ادامه دارد.

در واکنش به اقدامات جدید جمهوری اسلامی،‌ فعالان حقوق بشر آن را اعلام «جنگ» با زنان خوانده‌اند.

نرگس محمدی،‌برنده جایزه صلح نوبل، روز دوشنبه با انتشار پیامی صوتی از زندان اوین، گفت: «امروز حکومت دینی استبدادی نه از موضع قدرت بلکه از سر استیصال، جنگ تمام عیاری علیه تمام زنان را به همه خیابان‌های کشور کشانده ‌است.»

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. به دزد بیسواد گفتند که چگونه بدزدیم اما بجای شیطان تبدیل به خدا بشویم؟!
    گفت: هاله نور بر سر گذار و اوباش را مزدور کن سپس ثروت یک کشور را بخور و زمینها و برده های جنسی دیده نشده بهشت بدون سند پس از مرگ را برای احمق و مزدور صادر کن

    از ارباب دزد پرسیدند که چگونه یک کشور را بدزدیم؟
    گفت: دانشگاه و هنر و ورزش و سرگرمیجات را به ملیجکهای آفتابه بدست سپرده؛ دانش را به آفتابه سازی طهارت پراید رسانده، هنر و ورزش و سرگرمیجات را به طالبانی گری جاعشی داعشی و لیس زنی دزد هاله نور بسر برسانید تا کل ثروت پا درآورده و از کشور خارج شود.