خانواده علم الهدی در مراسم خامنه ای برای کشته شدگان سقوط هلی کوپتر رئیسی شرکت نکردند

یکشنبه, 6ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

marasem.jpg

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه پنجم خرداد مراسمی برای بزرگداشت ابراهیم رئیسی و همراهانش که در حادثه سقوط هلی‌کوپتر کشته شدند، برگزار کرد

ایندیپندنت فارسی – به گزارش پایگاه خبری خامنه‌ای، در این مراسم که «دیدار با خانواده‌ شهدای خدمت» نام گرفت، رهبر جمهوری اسلامی به تمجید از رئیس‌جمهوری کشته‌شده پرداخت و او را «به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر» توصیف کرد. او در ادامه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، را نیز که همراه ابراهیم رئیسی در کوه‌های ورزقان جان باخت، فردی خستگی‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: «شرح خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در جبهه داخلی و در جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.»

او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، حضور مردم در مراسم تشییع رئیسی،‌ امیرعبداللهیان و شش همراه دیگرشان را گسترده توصیف کرد و گفت: «این تشییع باشکوه نشان داد که ملت ایران زنده است.»

خامنه‌ای بدون اشاره به علت سقوط هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهوری و لزوم پیگیری ابعاد این مرگ پرابهام، تلاش کرد از آن اتفاق هم برای تبلیغ جمهوری اسلامی بهره ببرد. او در گفته‌هایش تاکید کرد: «این حادثه در مقابل دیدگان جهانیان و در عمل ثابت کرد که ملت ایران به رئیس‌جمهور و کسانی که مظهر شعارهای انقلاب بودند، چه دلبستگی و وفاداری دارند.

در مراسم تشییع و خاکسپاری رئیس دولت سیزدهم در مشهد علاوه بر احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد و پدر همسر رئیسی، شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی و حامیان حکومت حضور داشتند. با این حال در تصاویر منتشرشده از مراسم روز شنبه با حضور علی خامنه‌ای، غیبت خانواده علم‌الهدی و رئیسی در این مراسم مشهود است و تنها یکی از برادران ابراهیم رئیسی در بیت خامنه‌ای حضور یافته بود.

پیش‌تر نیز در تصاویر منتشرشده از مراسم تشییع رئیسی و هیئت همراهش نشانی از حضور محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی، روسای‌جمهور پیشین به چشم نمی‌خورد. ناظران غیبت این افراد را نشانه‌ای از شکاف گسترده در حاکمیت توصیف کرده‌اند.

به نقل از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.