وزیر دادگستری: حضور زنان در برخی ورزشگاه‌ها به ناهنجاری‌ها دامن می‌زند

سه شنبه, 3ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

پس از چند روز کشمکش درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها و جلوگیری از حضور دختران برای تماشای مسابقه‌های لیگ جهانی والیبال در تهران، وزیر دادگستری ایران گفت که حضور بانوان در برخی ورزشگاه‌ها به تشدید ناهنجاری‌های فرهنگی می‌انجامد.

به گزارش رسانه‌های داخلی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری روز سه‌شنبه ۳ تیر در حاشیه نخستین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان گفت: «ما یک تقید ارزشی و دینی داریم و روی آن حساس هستیم. انتظار جامعه نیز این است که ما به عنوان یک نظام دینی قواعد دینی را رعایت کنیم.»

به گفته آقای پورمحمدی، باید دید که ضوابط شرعی تا چه اندازه اجازه می‌دهد بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.

وزیر دادگستری گفت: «در هر صورت دستورات دینی قابل گذشت و انعطاف نیست و درباره حضور در ورزشگاه‌ها نیز رعایت مسائل دینی، فرهنگی و اخلاقی مهم است.»

وزیر دادگستری تاکید کرد:«برخی از محی‌ های ورزشی ما برای پسرانمان هم خیلی مطبوع، فرهنگی و سازنده نیست.»

او گفت که بنابراین فکر می‌کند حضور بانوان در برخی از این محیط‌ها به تشدید ناهنجاری‌های فرهنگی می‌انجامد.

آقای پورمحمدی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید برخی بانوان به حضور طرفداران زن تیم‌های میهمان در ورزشگاه‌ها اعتراض دارند، گفت: «هواداران زن خارجی از نظر دینی مشکلی ندارند. ما چرا برای آنها محدودیت ایجاد کنیم.»

آقای پورمحمدی گفت که خارجی‌ها به ضوابطی که ما پایبندیم، پایبند نیستند و ما باید این ضوابط را رعایت کنیم.

او درعین حال گفت که در برخی محیط‌های ورزشی شرایطی وجود دارد که می‌توان بانوان را به آنجا راه داد و تا آنجایی که عوارض فرهنگی و دینی نداشته باشد، استقبال می‌کنیم.

روز جمعه ۳۰ خرداد، پلیس ایران از حضور زنان در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی جلوگیری کرد و پس از آن منابع خبری گزارش دادند که حضور خبرنگاران زن هم به سالن ورزشگاه آزادی برای پوشش دیدارهای تیم ملی والیبال مردان ایران نیز ممنوع است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.