آلفرد یعقوب‌زاده: مخاطب من همه مردم دنیا هستند

جمعه, 23ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

ار اف ای

سی و ششمین دوره از فستیوال بین المللی عکاسی خبری ویزا برای تصویر* که تا پانزدهم سپتامبر در شهر پرپینیان فرانسه ادامه دارد این بار نیز به رسم هر ساله، برترین عکاسان خبری جهان را گرد هم آورده است. فستیوال امسال، یکی از نمایشگاه‌های خود را به آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس معتبرترین آژانسهای خبری و مجلات دنیا، نظیر آسوشیتدپرس نیوزویک و تایم، اختصاص داده است.

آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس خبری که کار خود را با تعقیب وقایع انقلاب اسلامی ایران شروع کرده، طی نزدیک به ۴۵ سال فعالیت خود، تصاویری ماندنی از درگیری‌، انقلاب و دیگر وقایع حساس بسیاری از کشورها از جمه لبنان، افغانستان، سومالی، اوکراین و فلسطین را ثبت کرده است.

نمایشگاه عکس سفر آلفرد (به انگلیسی: Alfred’s Journey) که به مناسبت انتشار کتابی از منتخب عکسهای آلفرد یعقوب‌زاده تحت همین عنوان، در قالب فستیوال ویزا برای تصویر شکل گرفته است، مجموعه‌ای از ۵۲ عکس و خلاصه‌ای از حاصل ۴۴ سال فعالیت وی را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد.

کتاب سفر آلفرد، گاهشماری تصویری است که با انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و تا حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، وقایعی از جمله جنگ ایران و عراق، جنگ داخلی لبنان، درگیری‌های اسرائیل و فلسطین و همچنین جنگ اوکراین را پوشش می‌دهد.

آلفرد یعقوب‌زاده در گفتگو با ار اف ای فارسی، از سی و ششمین دوره فستیوال ویزا برای تصویر و نمایشگاه حاضر، تجارب خود و همچنین شرایط کار و مشکلات پیش روی عکاسان خبری می‌گوید.

برای دیدن ویدیوی مربوط به گفتگوی ار اف ای فارسی با آلفرد یعقوب‌زاده، روی تصویر این خبر در بالای صفحه کلیک کنید.

*فستیوال ویزا برای تصویر (به فرانسوی: ویزا پور لیماژ visa pour l’image)، از مهمترین رویدادهای عکاسی خبری و مستند (فتوژورنالیسم) در جهان است که از سال ۱۹۸۹، هر سال اوائل سپتامبر به مدت پانزده روز، گزیده‌هایی از بهترین آثار و سوژه‌های عکاسان خبری از سراسر جهان را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.