شمار کشته‌شدگان عملیات اسرائیل در غزه به ۱۷۲ نفر رسیده است

دوشنبه, 23ام تیر, 1393
اندازه قلم متن
یکی از خانه‌ها در شمال نوار غزه که روز شنبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت

یکی از خانه‌ها در شمال نوار غزه که روز شنبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت

هفت روز پس از آغاز عملیات گسترده ارتش اسرائیل در نوار غزه در پاسخ به موشک‌پرانی‌های شبه‌نظامیان آن منطقه، «بیش از ۱۷۰ فلسطینی» کشته شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از گریز هزاران نفر از ساکنان مناطق شمالی غزه در پی هشدار به افزایش عملیات اسرائیل است.

ارتش اسرائیل روز یک‌شنبه، ۲۲ تیر ماه، اقدام به ریختن نوشته‌های هشدارآمیز از طریق هوا کرده است تا ساکنان مناطق شمال نوار غزه خانه‌‌های خود را به دلیل در راه بودن یک عملیات بزرگ و شدید ترک کنند.

طی ساعت‌های گذشته اسرائیل و حماس با وجود خواست شورای امنیت و مقام‌های جهانی برای ایجاد آتش‌بس به حملات علیه دیگری ادامه داده‌اند.

روز یک‌شنبه بیش از ۱۳۰ موشک از غزه به اسرائیل پرتاب شد.

در عین حال شمار کشته‌شدگان عملیات اسرائیل نیز -به گزارش خبرگزاری فرانسه- به ۱۷۲ نفر رسیده است. در میان کشته‌شدگان بامداد دوشنبه یک نفر زن است. یک نوجوان ۱۴ ساله نیز از دیگر قربانیان حملات ساعت‌های گذشته است.

شمار زخمی‌ها نیز به ۱۲۳۰ نفر رسیده است.

روز شنبه بدترین روز خشونت‌ها در هفته گذشته بوده و ۵۶ قربانی در میان فلسطینی‌ها برجای گذاشته است.

عملیات ارتش اسرائیل با نام «مرز بازدارنده» از عصر سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و هدف از آن پایان دادن به موشک‌پرانی‌های گروه‌های شبه‌نظامی نوار غزه اعلام شده است که طی روزهای پیش از آن انجام می‌شد و همچنان نیز ادامه دارد.

طی روزهای گذشته هیچ شهروند اسرائیلی در پی حملات موشکی از غزه کشته نشده است.

سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود ۴ هزار نفر از شمال غزه گریخته‌ و در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند. اما خبرگزاری رویترز ساعتی پیش از قول یکی از ساز و کارهای امدادرسانی ملل متحد گفت دست‌کم یک چهارم از ساکنان شهر ۷۰ هزار نفری بیت‌لایها، از آن گریخته‌اند.

روز شنبه ۱۵ عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای خواستار کاهش تنش‌ها و از سرگیری مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینی‌ها برای رسیدن به توافق جامع صلح برپایه اصل تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است فشارهای بین‌المللی تاثیری بر عملیاتی که او هدف از آن را برقراری صلح و آرامش نامیده، ندارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.