نتیجه یک پژوهش: تهران در قعر جدول شهرهای برتر جهان برای زندگی

جمعه, 15ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

tehran

یک مؤسسه پژوهشی بین‌المللی بر اساس معیارهایی چون پاکیزگی، امنیت، زیبایی و وضعیت اقتصادی، فهرستی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی تنظیم کرده است. در این فهرست در بین ۲۳۰ شهر، وین اول، تهران دویست‌وسوم و بغداد آخر است.

گزارش سال ۲۰۱۵ مؤسسه “Mercer” در مورد برترین شهرهای جهان از نظر استاندارد زندگی، چهارشنبه (۴ مارس/ ۱۳ اسفند) منتشر شد. دفتر مرکزی این مؤسسه پژوهشی در نیویورک آمریکاست. “Mercer” در حوزه استعدادیابی، بهداشت، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. این مؤسسه در بیش از ۴۰ کشور جهان نمایندگی و بیش از ۲۰ هزار کارمند دارد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. متاسفانه ذهنیت حاکم بر مغز ایرانی (اکثر ماها!) بیش از آنکه سازنده باشد و پویا؛ بنوعی ویرانگر است و خرابگر؛ و یا در بهترین حالت «باری به هرجهت» و هرچه پیش آید خوش آید. این تفکر به احتمال بسیار زیاد ریشه در فرهنگ فروتنی و زندگی را ساده گرفتن و غیره دارد بخاطر نفوذ فلسفه ساده زیستی و درویش بودن و فرهنگ زیبای فروتنی در کنار فرهنگ مذهبی عدم دنیاپرستی و غیره. اما افراد زیادی هم هستند دورو و فرصت طلب که این نوع بینش را بخاطر روح پلید و شروری که دارند به شکل کاملاً منفی با فرهنگ «بدزد و تا میتوانی جیبهایت را پر کن و گوربابای دیگران و کشور و ملت» یه سیاست و فلسفه اصلی زندگی خود تبدیل کرده اند. و وقتی قدرت و اداره کشوری دست چنین بینش مخرب و افراد قالتاق به معنای واقعی کلمه می افتد نتیجه آن چنین آمارهای تاسف باری هست که هر روز و یکی پس از دیگری رو میشوند. فرکانس چنین اخباری بالاتر از قدرت شنوایی دزدان شارلاتان حاکم هست؛ و سازندگی و رشد و آبادی و به فکر دیگران بودن و کشور را برای ملت ساختن و غیره کلمات و مفاهیمی هستند کاملاً بیگانه در فرهنگ لغات فقیر و محدود آنها.