جهانگیری: کسانی که ۲۲ میلیارد دلار پول مملکت را در دوبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی‌ها فروختند، باید شرمنده باشند

دوشنبه, 26ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

dollar

جهانگیری: اینها بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند

کسانی باید شرمنده باشند که ۲۲ میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دوبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی‌ها فروختند و کسانی باید شرمنده باشند که ۱۷ هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تفاوت این دولت با دولت‌های گذشته در پیگیری سیاست‌های کلی این است که به محض ابلاغ سیاست‌های کلی موارد مربوط به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود و به طور جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری در هفدهمین همایش ملی معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز گفت: در دولت گذشته مصوبه‌ای مبنی بر فروش یک میلیون و ۶۷۰ هزار متر مربع از پارک پردیسان مطرح شده بود. دولت یازدهم در اولین اقدامات خود لغو مصوبه فروش پارک پردیسان را تصویب کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز تاسف از اینکه برخی گفته‌اند دولت در انعکاس یکی از شاخص‌های اقتصادی در سه ماهه گذشته تعلل داشته و باید از این بابت شرمنده باشد، تصریح کرد: البته تذکر لازم است و ما به دنبال شفافیت هستیم تا آمار مورد نیاز مردم را در اختیاراشان قرار دهیم اما کسانی که این تعابیر را به کار می‌برند خودشان باید شرمند اقداماتی باشند که کشور را به دست ویرانی می‌سپارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری که نفت از ۱۰۰ دلار به ۲۵ دلار کاهش یافت کشورهای منطقه با پولی که در سال‌های گذشته از نفت ۱۰۰ دلاری ذخیره کرده بودند کشورشان را اداره کردند اما باز هم با شوک‌های اقتصادی روبه‌رو شدند و قیمت ارزشان تا ۷۰ درصد جابه‌جا شد. اما آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند و خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می‌شود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

جهانگیری افزود: کسانی باید شرمنده باشند که ۲۲ میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دوبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی‌ها فروختند و کسانی باید شرمنده باشند که ۱۷ هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند، افزود: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند.

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.