قتل فجیع یک خانواده هموطن بلوچ توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه

چهارشنبه, 18ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» نیروهای سپاه پاسداران با شلیک موشک به خودروی یک خانواده هموطن بلوچ موجب مرگ فجیع تمامی اعضای این خانواده شدند.

در چند روز گذشته خودروی شخصی آقای سهویی که همراه با همسر و فرزندانش در مسیر روستای چانف از توابع شهرستان اسپکه در حال حرکت بود توسط سپاه پاسداران ولی فقیه با موشک انداز هدف قرار گرفت و تمامی کسانی که در آن خودرو بودند به طرز فجیعی جانباختند.

نیروهای سپاه پاسداران پس از ارتکاب این جنایت برای توجیه جنایتهای خویش اقدام به پخش گزارش تصویری کردند که نشان دهند این افراد از اشرار مسلح بودند. نیروهای سپاه پاسداران همچنین چند قبضه سلاح کاملا سالم را در این گزارش به نمایش گذاشتند و این سلاح ها رابه کشته شدگان نسبت دادند. بنابه گفته شاهدان عینی اجساد کشته شدگان کاملا سوخته بود و شناسایی آنها به لحاظ ظاهری بسیار سخت بود .

سرکوب خونین هموطنان بلوچ و اهل تسنن این منطقه تحت عناوین مختلف بلاوقفه ادامه دارد. در حال حاضر ده ها زندانی سیاسی هموطن بلوچ فقط در زندان زاهدان زندانی می باشند که تعداد زیادی از آنها زیر حکم اعدام می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل فجیع یک خانواده هموطن بلوچ را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به کشتار و سرکوب هموطنان بلوچ خواهان اقدامات عاجل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ برابر ۵ آوریل ۲۰۱۶

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.