صادق زیباکلام: مردم ایران از تنش زدایی با غرب و آمریکا استقبال می کنند

شنبه, 21ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

برجام منافع ملی کشور را تهدید نمی کند

صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی در گفتگو با «انتخاب خبر» با اشاره به سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره برجام گفت: موضع گیری سردار جعفری کاملاً مصداق جهت گیری سیاسی است چون برجام منافع ملی کشور را تهدید نمی کند که سپاه دخالت خود را توجیه کند.

به گزارش انتخاب خبر، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورایعالی فرماندهان سپاه در سال ۹۵ با اشاره به آثار برجام تاکید کرد این توافق، هرگز به یک سند افتخارآمیز تبدیل نشده و نخواهد شد.

در همین رابطه، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: سپاه همواره از دخالت های سیاسی خود دفاع کرده و عنوان نموده که این دخالت ها به هیچ وجه جناحی نیست بلکه وقتی پای مصالح و منافع کلان کشور به میان می آید سپاه خود را محق می داند که در آن مسائل دخالت کند.

صادق زیباکلامدکتر صادق زیباکلام در ادامه اضافه کرد: یک جریان سیاسی خاص که طرفداران دولت سابق هستند از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم مخالف مذاکرات و توافق هسته ای بودند و مشخص است که دلیل و انگیزه آنها همسویی با منافع ملی نیست بلکه منافع سیاسی و جناحی را اولویت قرار داده و متأسفانه سردار جعفری هم با این طیف سیاسی همسویی می کند.

زیباکلام ضمن انتقاد از موضع گیری برخی فرماندهان سپاه در خصوص برجام تصریح کرد: بیانات فرمانده سپاه در جهت منافع ملی نیست بلکه مخالفت صریح و موضع گیری سیاسی علیه دولت منتخب مردم است.

وی در ادامه در خصوص استقبال عمومی از برجام اشاره کرد: اینکه فرمانده محترم سپاه عنوان می کنند که مردم با برجام همراه نیستند باید چند سوال را خدمت ایشان مطرح کرد و اینکه میزان و ملاک ایشان برای تشخیص عدم رضایت مردم از برجام چیست؟ آیا نظرسنجی در کشور صورت گرفته و حسب آن نظرسنجی مشخص شده که مردم از برجام استقبال نمی کنند؟ باید پاسخ داد که هیچ کدام صورت نگرفته است، حال باید دید چه چیزی باعث شده که سردار جعفری به این جمع بندی برسند که مردم از برجام حمایت نکردند و راضی نیستند.

زیباکلام تصریح کرد: مردم کاملاً از برجام راضی هستند و اساساً همین طیف سیاسی که فرمانده محترم سپاه به آن تمایل دارد و آقای سعید جلیلی را به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات کردند و صرفاً ۴ میلیون رأی بیشتر نتوانست بیاورد بیش از هر دلیل دیگری نشان دهنده عدم رضایت مردم از سیاست های هسته ای و مذاکراتی بود که در دوره آقای جلیلی و دولت قبل صورت می گرفت پس باید اینجا پرسیده شود آیا ١٩ میلیون رأی آقای روحانی در مقابل با رأی آقای جلیلی خود مبین این نیست که مردم نمی خواستند آن سیاست ها ادامه پیدا کند؟

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اگر مردم با برجام مخالف بودند آن نتایج شگفت انگیز در ٧ اسفند رقم نمی خورد. همه شاهد بودیم حتی یک نفر از کسانی که با برجام مخالف بودند نتوانستند در تهران رأی بیاورند که این ها نشان دهنده این است که بر خلاف فرمایشات فرمانده محترم سپاه، کسر قابل توجهی از مردم از توافق هسته ای، از تنش زدایی با غرب و آمریکا استقبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرض بگیریم که کاملاً بیانات سردار جعفری در خصوص عدم رضایتمندی مردم و ناکارآمدی برجام صحت داشته باشد و حق با ایشان باشد، سوال بنده از ایشان این است جناب سردار جعفری شما ٨ سال آن سیاست ها را ادامه دادید و کشور دچار بحران شدیدی شده بود و تحریم ها عملاً اقتصاد کشور را فلج کرده بود و در حال حاضر هم با برجام مخالفت می کنید؛ آیا شما راه حل دیگری برای حل مسئله هسته ای دارید؟

صادق زیباکلام تصریح کرد: قطعاً سپاه هم هیچ راه حلی نخواهد داشت چرا که برنامه سپاه برای برون رفت از آن بحران را در ٨ سال مشاهده کردیم و راه حل سپاه، کشور را دچار تورم ۴٠ درصدی کرده بود و اقتصاد کشور را دچار رکود شدیدی کرده بود، باید مخالفین برجام بپذیرند که در شرایط موجود این بهترین راه حل بوده و این را هم باید اشاره کرد که اکثریت مردم از برجام حمایت می کنند.

از: انتخاب خبر

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.