ضرب المثلی است که می گوید آش انچنان شور بود که آشپز هم دادش در آمده!!

یکشنبه, 26ام اردیبهشت, 1395
اندازه قلم متن

zia mesbah

گو ینده این فرمایشات نماینده مردم شاهرود در مجلس است که در انتخابات اخیر تحت لوای اصلاح طلبان در امد و در اخرین جلسه مجلس (امروز )چنین افاضه کرده، انگار که نقشی در این وانفسا نداشته و خود را محصول اوضاع می داند نه عامل، با این استدلال او در ادامه صحبت هایش که جهت پرهیز از اطاله کلام در اینجا نیامده و قابل دسترسی می باشد … بشکلی همه دست اندرکاران این دوران را معاف از مسیولیت و پاسخگویی دانسته و … راستی تصور می کنید باعث و بانی اوضاع کیانند؟؟

میگوید: باید اعتراف کنیم که اوضاع داخلی کشور به‌ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد در تراز نام بلند ایران (واقعا بلند بود نا بخردی چنین محصول داد) در جهان و منطقه نیست؛ رشد اقتصادی کشور منفی و یا بسیار پایین است، بیکاری جوانان به‌ویژه تحصیل‌کردگان همانند بمب ساعتی به ساعت صفر نزدیک می‌شود.

جلالی با بیان اینکه اقتصاد کشور از رکود شدید رنج می‌برد و کارخانه‌ها با ظرفیت پایین و عمدتاً به‌شکل غیراقتصادی اداره می‌شوند، تأکید کرد: رتبه کسب و کار امروز در اقتصاد کشور نامناسب است، فاصله طبقاتی شدت یافته و توزیع درآمد نیز نابرابر شده است. بودجه عمومی افزایش وافری یافته و لیکن هزینه‌ها در بخش‌های جاری ناشی از فربه شدن دولت شده است. وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش هزینه‌های دولت بر اثر تورم مستهلک می‌شوند، نقدینگی به رشد فزاینده بالای ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و دولت برای اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام کلنگ‌زده شده دولت قبلی به اعتباری بالغ بر ۵۰۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس یکی دیگر از مشکلات امروز کشور را در حوزه کشاورزی دانست و تأکید کرد: کشاورزان دچار مشکلات سخت معیشتی هستند و کار کشاورزی را تأمین کننده نیازهای زندگی‌شان نمی‌دانند و حقوق بازنشستگان نیز کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، کارگران با حداقل حقوق زیر بار فشار اقتصادی در حال له شدن هستند به‌طوری که کارگران معادن ذغال‌سنگ و فولاد حقوق ناچیزشان را با تأخیر زیاد آن هم با فشار و یا التماس دریافت می‌کنند.

جلالی اظهار داشت: کشور امروز با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند؛ سطح آب‌های زیرزمینی افت پیدا کرده و مسائل مرتبط با محیط زیست از سطح مشکل فراتر رفته و در برخی مناطق به فاجعه تبدیل شده است. وی با اعلام اینکه نظام اداری کشور دارای اشکالات ساختاری است، گفت: فساد اداری موجب اخلال در رشد اقتصادی و ایجاد نظام مالیاتی ناسالم و هدف‌گیری نادرست برنامه‌های اقتصادی، بی‌ثباتی در انباشت سرمایه، رشد ناسالم نقدینگی و در نهایت اخلال در جریان تولید و توزیع کشور شده است.

نماینده چندین دوره مجلس در روزهای پایانی عمر این مجلس که کماکان برای ایشان ادامه دارد و در پایان دور دهم نیز انتظار می رود همین حرفها را مجدد بگوید انگار که حافظه جامعه بسیار ضعیف است؟؟ همین امروز ۲۶ اردیبهشت اضافه کرد: البته نباید آسیب‌های اجتماعی را نیز نادیده گرفت که از جمله آنها می‌توان به افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها اشاره کرد. روند نگران‌کننده ابتلا به ویرس اچ‌آیوی، افزایش طلاق و کاهش ازدواج، رشد شهرنشینی و به‌تبع آن حاشیه‌نشینی، آمار بالای پرونده‌های قضایی و آمارهای قابل توجه ورودی‌ها به زندان از دیگر‌ آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایشان به اساسی ترین مسایل که عامل این اوضاع شده یعنی: عدم توجه به مفاد قانون اساسی در مورد ازادی احزاب، انتخابات، اجتماعات و بتبع آن تشویق و تو بیخ مسیولان (خادمین و خاینین)و اصل انتخاب و ارجاع مسیولیتها به افراد واجد شرایط و ضرورت و الزام به پاسخگویی در مقابل اختیارات نا محدود، یکسو نگری ها و حکومت رابطه ها، باند بازی ها و … نمی خواهد یا مصلحت نمیبیند بپردازد.

گویا این عبارت برای چنین مواردی آمده است: فاعتبرو یا اولی الا بصار (ای صاحبان اندیشه بخود ایید …)

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.