کودتای اقتصادی سپاه پاسداران

شنبه, 11ام دی, 1395
اندازه قلم متن

مرحله نخست کودتای سپاه پاسداران با یک کودتای اقتصادی کلید خورد. نمد مال کردن و تحقیر شیخ حسن روحانی از سوی پاسداران همچنان ادامه دارد. حسین دهقان وزیر دفاع رژیم پنجشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد؛ تا پایان سال ۱۳۹۵ شمسی مسئولیت بیش از پنجاه طرح تأثیرگذار دیگر در اقتصاد ملی نیز به عهده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گذاشته خواهد شد. این تشکیلات بجز طرح های بزرگ اجرای طرح های کوچک را نیز به عهده می گیرد. هم اکنون طرح‌های اصلی دولت در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، سدها، انتقال آب ، مخابرات و آی تی در اختیار سپاه پاسداران است. با این طرح ها میلیون ها ایرانی و خانواده هایشان بطور مستقیم و غیر مستقیم حقوق بگیر و به نوعی کارمند و کارگر سپاه پاسداران خواهند شد.

پیوند زدن سرنوشت سپاه به سرنوشت مردم ایران

سپاه از تهدید های دولت آینده آمریکا در مورد سختگیری های بیشترعلیه نهاد های کلیدی رژیم احساس نگرانی می کند و این تهدیدات را جدَی بشمار می آورد. سپاه پاسداران نگران از دست دادن موقعیت برتر خود در موازنه قدرت در کشور می باشد و لاجرم سرنوشت خود را به سرنوشت مردم ایران پیوند می زند. هرگونه تحریم در آینده موجب تضعیف هر چه بیشتر مردم ایران، اصلاح طلبان و شیخ حسن روحانی خواهد بود ودر عوض منجر به توانمند شدن سپاه و تندرویان خواهد شد.

سپاه بخوبی می داند که با تضعیف اقتصادی مردم ، قدرت هر گونه اعتراض و اقدام علیه جمهوری اسلامی را از آنان سلب خواهد کرد و مردم فقیر و ناتوان هر چه بیشتر وابسته به رژیم خواهند شد.

سپاه با در اختیار گرفتن ارکان مهم اقتصادی ایران پیامی به دولت آینده آمریکا و کلیه کسانی که خواهان تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی هستند می فرستد، سپاه پاسداران با این پیام قصد دارد بگوید؛ سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی با تحریم امکان پذیر نیست. سپاه آگاه است که با شرایط کنونی جهان و بویژه مشکلات درونی آمریکا و رویارویی این کشور با روسیه، چین و تروریسم اسلامی، نه آمریکا و نه کشور های اروپای غربی در شرایط مناسبی برای حمله نظامی به ایران نیستند.

تقلید خامنه ای از محمد انورالسادات

دخالت نظامیان در اقتصاد کشور های دیکتاتوری امر عادی شده است. در مصر پس از پایان سومین جنگ میان اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ میلادی که به جنگ یوم کیپور معروف شد، به فرمان انور السادات رئیس جمهور وقت مصر نیروهای مسلح مصر اجازه یافتند در اقتصاد کشور وارد شوند و پس از آن « از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» در دستان نیروهای مسلح مصر قرار گرفت. مدیران، رؤسای شرکت ها و کارخانجات مهم و اصلی مصر از نظامیان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح این کشور می باشند.

پس از رهبر شدن سید علی خامنه ای وی به تقلید از انورالسادات رئیس جمهور پیشین مصر، طی فرمانی به سپاه اجازه داد به بهانه سازندگی وارد اقتصاد کشور شود. حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ خورشیدی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود؛ پس از پایان جنگ ورود سپاه به اقتصاد خواست هاشمی رفسنجانی رئیس دولت وقت برای کمک به دولت ها بود.

سی و یکم دسامبر ۲۰۱۶


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.