اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان مخوف ولی فقیه در زاهدان

سه شنبه, 8ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» یک زندانی سیاسی هموطن کرد که به زندان مرکزی زاهدان تبعید شده است در اعتراض به شرایط قرون وسطای و غیر انسانی حاکم بر زندان و عدم دادن مر خصی اقدام به اعتصاب غذای نمود.

روز دوشنبه ۷ اسفند ماه زندانی سیاسی کرد امیر طالب مشهور به امیر خان در اعتراض به شرایط غیر انسانی و عدم دادن مرخصی به وی دست به اعتصاب غذا نمود. خسروی رئیس زندان زاهدان به جای رسیدگی به خواسته های به حق و انسانی این زندانی او را به سلولهای انفرادی معروف به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل کرد.

او به اتهام همکاری با احزاب کرد بیش از ۳،۵ پیش دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ارومیه به حکم سنگین و ضد انسانی ۶ سال زندان و تبعید به زندان مرکزی زاهدان محکوم شد.

زندانی اسیاسی امیر طالب بیش از ۳ سال و ۶ ماه است که در زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد. او از حقوق اولیه انسانی خود محروم می باشد خانواده او به دلیل دوری راه و هزینه های زیاد قادر به ملاقات با وی نیستند.

سلولهای انفرادی بند قرنطینه زاهدان فاقد امکانات اولیه انسانی می باشد . زندانی باید بر روی زمین فاقد هرگونه پوشش استراحت کند و تنها یک پتوی کثیف و آلوده به شپش و ساس به زندانی داده می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رسیدگی به خواسته های به حق زندانیان سیاسی و وادار کردن آنها به اعتصاب غذا و انتقال زندانی سیاسی اعتصاب غذا کننده به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که در اعدام وشکنجه مردم ایران شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ اسفند ۹۱ برابر با ۲۵ فوریه ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.