زندان ارومیه؛ پایان اعتصاب غذای پیمان میرزازاده و تداوم اعتصاب ۵ تن دیگر

دوشنبه, 14ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پیمان میرزازاده، زندانی سیاسی در زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داده است. همزمان اعتصاب غذای قادر سلیمی، مصطفی سبزی، رحمی تورگوت، بشیر پیرماوانه و محمد پیشبین در این زندان ادامه دارد و گزارش ها از وضعیت نامناسب سلامتی آنها حکایت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموع فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸،پیمان میرزازاده پس از ۶ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

 آقای میرزازاده در اعتراض به صدور و اجرای حکم شلاق و حبس که از بابت اتهام “توهین به مقدسات” و “شرب خمر” توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی ارومیه علیه وی صادر شده بود، از تاریخ ۶ مردادماه اعتصاب غذای خود را شروع کرده بود. در پی این اتفاق سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه ای اجرای حکم شلاق این زندانی سیاسی را محوم و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شده بود.

همزمان اعتصاب غذای قادر سلیمی، مصطفی سبزی، رحمی تورگوت، محمد پیشبین و بشیر پیرماوانه ادامه دارد. به گفته یک منبع مطلع وضعیت جسمانی این زندانیان رو به وخامت است، با این حال مسئولین زندان همچنان نسبت به درخواست‌هایشان بی‌تفاوت هستند.

اعتصاب غذای این زندانیان عموماً در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان زندان نسبت به درخواست‌هایشان از جمله انتقال به زندان محل سکونت، اعزام به مرخصی و آزادی مشروط صورت گرفته است. در این میان رحمی تورگوت، زندانی سیاسی تبعه کشور ترکیه عدم تحویل به کشورش را نیز به عنوان یکی از دلایل اعتصابش اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که پیشتر حفاظت زندان ارومیه زندانیان در اعتصاب را احضار کرده و فرم‌هایی مبنی بر عدم پذیرش مسئولیت در قبال سلامتی این زندانیان در صورت ادامه اعتصاب غذا به آنها داده بود.

گفتنی است که همزمان، زندانیان دیگری در زندان‌های ایران در اعتصاب غذا به سر می‌برند. هرانا پیشتر در گزارشی به آخرین وضعیت این زندانیان پرداخته بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.