اذعان فرمانده بسیج به حضور سازماندهی شده هزاران کاربر حکومتی در شبکه‌های اجتماعی مجازی

شنبه, 16ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

سرتیپ غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان شبه نظامی بسیج در ایران، اذعان کرده است که هزاران نفر از کاربران حامی حکومت در شبکه‌های اجتماعی از طرف این سازمان سازماندهی شده‌اند.

آقای سلیمانی گفته است که بسیج برای بهبود “حضور نیروی انقلابی در فضای مجازی” اقدام به ایجاد “هزار گردان سایبری” کرده است.

در واژگان نظامی گردان واحدی است که به طور متوسط حدود ۵۰۰ نیرو دارد؛ به این ترتیب تشکیل هزار گردان سایبری به معنی به کارگیری نزدیک به نیم میلیون نفر در فضای مجازی است.

سرتیپ سلیمانی به میزان و منبع بودجه‌ای که سازمان بسیج برای سازماندهی این نیم میلیون نقر استفاده کرده اشاره‌ای نکرده است.

او گفته این گردان‌ها با به کارگیری “جوانان با انگیزه و پرتحرک و دارای تخصص در حوزه فضای مجازی” تشکیل شده‌اند.

با برجسته‌تر شدن نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در شکل دادن به موج‌های رسانه‌ای و اولویت‌های افکار عمومی جریان‌های سیاسی و نهادهای حکومتی مختلف به دنبال اثرگذاری بر این حوزه هستند.

پیش از این توییتر و فیسبوک هزاران حساب کاربری مرتبط با حکومت ایران را بسته‌اند.

برخی از حساب‌های طرفدار حکومت شخصیتی ساختگی ارائه می‌کنند که از نظر سلایق فرهنگی با پایگاه اجتماعی سنتی آن سازگار نیست، اما در مقاطعی از مواضع رسمی اعلام حمایت می‌کنند.

این حساب‌های ساختگی به عنوان “اکانت نا امن” مشهور شده‌اند.

سازماندهی کاربران در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان به حکومت ایران محدود نیست و شواهد و گزارش‌هایی از نمونه‌های دیگر نیز منتشر شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.