کرونا در ایران؛ ۷۹ قربانی/ ۴۰۳۸ نفر در حالت وخیم

سه شنبه, 7ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

پس از یک روز افزایش، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه از کاهش دوباره تعداد رسمی قربانیان کرونا در کشور خبر داد. در مقابل افزایش تعداد مبتلایان هم‌چنان ادامه دارد.

به گفته سیما سادات لاری، در طول ۲۴ ساعت گذشته «۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسید».

او ادامه داد: «از دیروز تا امروز ۷ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۰ نفر از آنها بستری شدند.»

به این ترتیب،‌ بر اساس آمارهای رسمی در ایران، «مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۰۶ نفر رسید».

وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه از جان باختن ۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا و شناسایی ۶ هزار و ۳۰۹ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داده بود که نشان‌دهنده سیر صعودی آمار قربانیان و مبتلایان کرونا بود.

در همین حال برخی مراجع رسمی مانند سازمان نظام پزشکی، آمار واقعی قربانیان و مبتلان به کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

روز سه‌شنبه، علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی، خبر داد که «با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر [هفته آینده] آغاز خواهد شد.»

او توضیح بیشتری در این باره نداد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.