سندیکای هفت تپه: سیل های ویرانگر و خشکسالی های طاقت فرسا در تنها پنج سال! چرا؟

دوشنبه, 10ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن
تهدید شغل ۵ هزار کارگر هفت تپه/ آبرسانی مزارع نیشکر هفت تپه به نصف کاهش  یافته است/ نگرانی کارگران از بی برنامگی | خبرگزاری بین المللی شفقنا

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

در ایران امروز گاها متاسفانه شاهد فراموشی های جمعی می‌شویم و این به دلیل زیادی مشکلات و فجایع است که پشت سر هم و بدون وقفه اتفاق می‌افتد. مرگ ها و فجایع اجتماعی و انسانی در ایران آنچنان زیاد است که یک اتفاق فاجعه بار در عرض نهایتا یک هفته کاملا از اذهان عمومی حذف شده و اتفاقات جدید جایگزین می‌گردد.

در سال ۱۳۹۵ بود که به دلیل افزایش کمیت سد دز، آب این سد بر مردم خوزستان باز شد و شهر ها و روستاها کاملا زیر آب رفت. یادمان هست؟ برای مثال در هفت تپه همان سال مردم روستای آلبوحمدان مجبور به ترک خانه های خود شدند! ۲ سال پیش ۱۳۹۸ بود که باز هم به دلیل پر شدن سدهای استان، آب بر روی مردم گشوده شد و اینبار فاجعه ای عمیقتر گریبانگیر مردم خوزستان و حتی لرستان هم شد.

اما چرا در طی ۵ سال سیل های انسانی اتفاق می‌افتد و دقیقا با فاصله کمی بعد از این ها، اعلام وجود یک خشکسالی کشنده مردم ما را غافلگیر می‌کند؟! و چنان منطقی در رسانه های خود تبلیغ می‌کنند که واقعا خود را از تمام تقصیرها مبرا کرده و منتظر رحمت الهی هستند!

کسانی که خود عامل این فجایع هستند حال در مقام زاهد و سالک و مسئول دلسوز ظاهر شده، دست به دعا برای نزول رحمت الهی در زیر آسمان قرار می‌گیرند. یک سال سیل های ویرانگر به جان مردم می اندازند و سال بعد از آن اعلام خشکسالی می‌کنند. چرا همان سال پر باران تدبیر ذخیره آب انجام نگرفت؟ اگر سدها ضعیف هستند، چرا تقویت و تعمیر نمی‌شوند؟ مردم خوزستان را عملا خواستند بشورند و به خلیج فارس بیاندازند و این کار را هم کردند! چرا تالاب های خوزستان خشک شده اما از تخریب جنگل ها و از بین رفتن حیات در استان صحبت می‌شود در حالی که آب را عمدا بر مردم بسته اند؟!

و حالا در اوج نیاز شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، از آب محروممان کرده و اعلام می‌کنند که ظرفیت سدها بسیار کم است!!

مدیران شرکت نیز در خیانتی بی سابقه از اعلام به موقع این امر سر باز زده و گذاشتند تا در حین مرگ نیشکر اعلام بی آبی کنند! پس حالا دریافت می‌کنیم که جلسات و قراردادهای زمستانه برای دریافت حق آبه سالانه با ارگان های دولتی عملا انجام نگرفته بود. تمامی مدیران اصلی شرکت هفت تپه در توطئه عدم دریافت حق آب سالانه سهیم هستند و می‌خواهند از هفت تپه، کارخانه قند دیگری به وجود آورند که به طرز فاجعه باری به یکباره ورشکسته شد و اموال آن در تنها چند هفته به تاراج رفت. مدیران کشاورزی، تحقیقات، حراست وکارخانه همگی در نابودی هفت تپه نقش مستقیم داشته و دارند. مسئولان شهرستان شوش و استان خوزستان و حتی کشور هم که خود آبستن نفوذ و قدرت و پول های اسدبیگی کارفرمای بخش خصوصی هفت تپه هستند!

و حال بی آبی را چگونه می‌خواهند از یادها ببرند؟ شاید هواپیمایی، کشتی نفتی، زلزله ای چیزی اتفاق بیافتد و مردم را به گریه و زاری برای جان های از دست رفته دعوت کنند و خود را در قدرت صاحب عزا جلوه کنند.
آری اینگونه است استثمار و استعمار نحس و نکبت بار.

اما حافظه کارگر پاک شدنی نیست و ما صدای حق خواهی را در برابر هیکل کریه سرمایه داری فریاد می‌کشیم و می‌دانیم که کارگر محکوم به پیروزی است.

کارگران متحد هرگز شکست نمیخورند

دوشنبه ۱۰خرداد۱۴۰۰

از اخبار روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.