آمریکا اعضای چند شبکه مالی را به دلیل پولشویی برای حزب‌الله و سپاه پاسداران تحریم کرد

شنبه, 27ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعضای دو شبکه بین‌المللی به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران تحریم شدند.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شبکه‌ها ده‌ها میلیون دلار از طریق سیستم‌های مالی منطقه‌ای پولشویی می‌کردند و به نفع سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در مبادلات ارز، تجارت طلا و لوازم الکترونیکی فعال بودند.

یکی از این شبکه‌ها زیر نظر مقداد امینی و علی قصیر، تسهیل‌کنندگان مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله، معرفی شده است.

آنها با هدایت شبکه‌ای متشکل از ۲۰ فرد و چند شرکت مستقر در کشورهای مختلف، از جمله امارات متحده عربی، چین و هنگ‌کنگ، جابه‌جایی و فروش ده‌ها میلیون دلار طلا، نفت، لوازم الکترونیکی و ارز خارجی را به سود حزب‌الله و سپاه پاسداران تسهیل کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین برخی دیگر از تحریم‌شدگان را امید یزدانپرست، محمدعلی دمیرچی‌لو و سمانه دمیرچی‌لو معرفی کرده و گفته است آنها در تسهیل قاچاق طلا و ارز از ایران به ترکیه با استفاده از پروازهای ماهان‌ایر دست داشته‌اند.

اعضای شبکه تحریم‌شده دیگر نیز در لبنان و کویت مستقر بودند و وظیفه آنها حمایت مالی، ارسال کمک یا ارائه خدمات فنی به حزب‌الله لبنان بود.

ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.