ایران درودی، نقاش نامدار، در ۸۵ سالگی درگذشت

جمعه, 7ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

 

 

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند ایران درودی، نقاش، منتقد هنری، مستندساز و استاد دانشگاه، روز جمعه در ۸۵ سالگی در بیمارستان دی تهران درگذشت.

او شهریورماه امسال به بیماری کرونا مبتلا شد و پس از بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت، برای ادامه مراحل درمان به خانه‌اش انتقال یافته بود.

صفحه اینستاگرامی که خبرهای مربوط به او را پوشش می‌داد روز جمعه نوشت که ایران درودی «پس از تحمل سه ماه بیماری» سرانجام صبح جمعه هفتم آبان درگذشت.

ایران درودی زاده سال ۱۳۱۵ در مشهد بود و تجربه برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان را در کارنامه خود داشت.

او همچنین از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۱ تهیه کنندگی و کارگردانی بیش از ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون تحت عنوان شناسایی هنر را انجام داد.

خبرگزاری ایرنا نوشت که درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) است اما سالوادور دالی، نقاش شاخص این سبک، هیچ‌گاه سبک درودی را نزدیک به سبک خود نمی‌دانست و درودی را هنرمندی از خطه شرق و با ذوق و استعداد توصیف می‌کرد.

بر اساس این گزارش، هشت اثر ایران درودی در گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران و دیگر موزه‌های ایران نگهداری می‌شود و برخی از آثارش نیز در دیگر موزه‌های دنیا است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.