از ۲۵۰ حزب کشور، ۵ عدد هم فعالیت ندارند

دوشنبه, 22ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

سرنوشت اصلاح قانون احزاب در گفت‌و‌گوی قانون آنلاین با رضایی:

مراحل کار کار‌شناسی بر روی این طرح انجام شده است و در کمیسیون هم مواد آن به تصویب رسیده است و از سوی کمیسیون به هیات رییسه مجلس نیز ارائه شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد/متاسفانه احزاب در کشور ما تنها در انتخابات‌ها فعالیت می‌کنند .

از ۲۵۰ حزب کشور، ۵ عدد هم فعالیت ندارند

قانون آنلاین – نایب رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور معتقد است که از ۲۵۰ حزب موجود در کشور حتی ۵ حزب هم فعالیت حزبی قابل قبولی ندارند و با تصویب اصلاحیه قانون احزاب می‌توان کشور را به سمت ایجاد احزاب قدرتمند برد.

محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون آنلاین در ارتباط با آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون احزاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مراحل کار کار‌شناسی بر روی این طرح انجام شده است و در کمیسیون هم مواد آن به تصویب رسیده است و از سوی کمیسیون به هیات رییسه مجلس نیز ارائه شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت احزاب کشور و ضرورت ساماندهی به آن‌ها گفت: با تصویب این اصلاحیه یکی از مقدمات صدور پروانه برای احزاب ملی این است که اعضای حزب توانایی ایجاد شعب و تشکیلات در نیمی از استان‌های کشور را داشته باشند و در غیر این صورت نمی‌توانند به عنوان حزب ملی فعالیت کنند. از سوی دیگر احزاب استانی نیز باید توانایی داشته باشند که در نیمی از شهرستان‌های استان مورد نظر دفتر تشکیل بدهند.

نایب رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۵۰ حزب داریم که حتی پنج عدد آن‌ها هم فعالیت قابل قبولی ندارند، تصریح کرد: متاسفانه احزاب در کشور ما تنها در انتخابات‌ها فعالیت می‌کنند و کار اساسی انجام نمی‌دهند. با اصلاح این قانون اگر یک حزب در طول یک سال جلسات مجمعش تشکیل نشود پروانه‌اش لغو می‌شود و دیگر از جرگه احزاب خارج می‌شود.

رضایی معتقد است که با تصویب اصلاحیه قانون احزاب، کشور به سمت داشتن احزاب قوی و قدرتمند می‌رود.

وی پیش بینی کرد که این اصلاحیه تا یک ماه دیگر در صحن علنی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.
از: قانون


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.