مجید توکلی پس از ۴ سال زندان برای اولین بار به مرخصی آمد

دوشنبه, 29ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

majid-tavakoli

بنا بر گزارش‌های رسیده مجید توکلی فعال دانشجویی که از ۴ سال قبل بدون مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر برده است، با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی، به مرخصی آمد.

مجید توکلی ۱۶ آذر ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات آن سال به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد.

این اولین مرخصی مجید توکلی پس از ۴ سال زندان است. او پس از سخنرانی در تجمع دانشجویی روز ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر هنگامی که به همراه برخی دیگر از دانشجویان قصد خروج از درب حافظ دانشگاه را داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شد.

مجید توکلی در دوره زندان خود یک بار دست به اعتصاب غذا زد. پس از آن‌که نوشته‌های او از زندان بیرون آمد، به سلول انفرادی انتقال یافت و حق تماس تلفنی از او سلب شد. او در اعتراض به این وضعیت در روز ۲ خرداد ۱۳۸۹، دست به اعتصاب غذای خشک زد.

مجید توکلی در ۳۰ دی ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.