درخواست خانواده‌ی رضا شهابی برای آزادی وی به منظور جلوگیری از فلج شدن‌اش!

پنجشنبه, 2ام آبان, 1392
اندازه قلم متن

shahabi

رونوشت به کارگران، تشکلهای کارگری، رسانهها و مسئولان حکومتی و قضایی

کارگران، تشکلهای کارگری، مردم و وجدانهای بیدار!

همانطور که اطلاع دارید «رضا شهابی» کارگر و عضو هیأت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد از تاریخ ٢٢ خرداد ١٣٨٩ بهدلیل دفاع از حقوق و مطالبات خود و کارگران همکارش در زندان اوین تهران، دربند است.

رضا در این مدت طولانی از مشکلات حاد جسمی رنج برده است که برخی از آنها عبارتند از: ضایع شدن چند مهرهی کمر و ابتلا به دیسک کمر، دیسک گردن، درد و بیحسی دست و پا، ضایعات کبدی، کلیوی، قلب، دندان و …! در پی برخی از این مشکلات رضا را در مردادماه سال ۱۳۹۱ تحت عمل جراحی دیسک گردن قرار دادند و علیرغم تأکید پزشکان بر استراحت مطلق و فیزیوتراپیهای تخصصی بعد از عمل، او را به زندان بازگرداندند که این امر موجب مشکلات زیادی برای او شد. اکنون و پس از گذشت حدود سه سال و نیم از بازداشت رضا، پزشک قانونی تهران شهریورماه مجددا او را در زندان اوین تهران معاینه کرده و با بررسی MRI تأکید کرده که دیسک ٣ عدد از مهرههای کمر او آسیب دیده است و باید هر چه سریعتر برای عمل جراحی کمر به بیمارستان اعزام شود. لازم به ذکر است رضا ماهها است که بر اثر این ضایعه از درد شدید در ناحیهی کمر رنج میبرد و پای چپ او به گونهای بیحس شده است که حرکت دادناش بسیار مشکل است. رضا را در تاریخ ۲۷ مهرماه و بهدلیل بیحسی پای چپ و درد شدید مهرههای کمر به بیمارستان امام خمینی اعزام کردند و پس از انجام معاینات، پزشکان مجددا تأکید کردند که رضا شهابی با این اوضاع وخیم به هیچ وجه توان تحمل کیفر را نداشته و باید هر چه سریعتر تحت فیزیوتراپی و آبدرمانی در محیطی بدون استرس و خارج از زندان قرار بگیرد؛ آنان همچنین هشدار دادند که در غیر اینصورت بروز مشکلات حاد جسمی از جمله بیحسی سمت چپ بدن، که منجر به فلج شدن کامل نیمهی چپ بدناش میشود، بسیار محتمل است.

ما خانوادهی رضا شهابی (همسر و دو فرزند) اعلام میکنیم که بنابر اعلام پزشکان معالج، رضا به هیچوجه توان تحمل زندان را ندارد و باید به سرعت از زندان آزاد شود. ما مسئولان قضایی و امنیتی را مسئول شرایط بسیار وخیم وی میدانیم و از تمامی تشکلها و فعالان کارگری ایران و جهان میخواهیم که اکنون نیز چون دفعات پیشین به هر شکل ممکن اعتراض خود را به تداوم حبس این کارگر زندانی اعلام کنند.

ربابه رضایی (همسر)، محمدامین شهابی (پسر) و شیرین شهابی (دختر)

انتشار از کمیته ی دفاع از رضا شهابی- ۱ آبان ماه ۱۳۹۲
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com
www.k-d-shahabi.blogspot.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.