گزارش‌ها درباره «کشته شدن یک نفر» در کرمانشاه هنگام شعارنویسی با شلیک نیروهای امنیتی

یکشنبه, 22ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

اردلان قاسمی

اردلان قاسمی

گزارش‌ها حاکی است یک شهروند کرد هنگام شعارنویسی در بلوار طاق بستان کرمانشاه با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته و تحت تدابیر امنیتی در یکی از ارامستان‌های زادگاهش گیلان‌غرب به خاک سپرده شد.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که نیروهای امنیتی پنج‌شنبه شب، نوزدهم آبان ماه، این شهروند کرد به نام اردلان قاسمی را که به همراه دوستش مشغول شعارنویسی در بلوار طاق‌بستان کرمانشاه بود، از پشت سر هدف شلیک مستقیم قرار دادند.

اردلان قاسمی و دوستش در اثر اصابت گلوله جنگی شلیک شده از سوی نیروهای امنیتی به شدت زخمی شده و به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شدند.

به گفته این منبع مطلع در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی «سه گلوله به کتف، کلیه و کشاله ران اردلان اصابت کرد و ماموران او را که دچار خونریزی شدید بوده به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل کردند اما اجازه ندادند که سریعا مورد عمل جراحی قرار گیرد و اردلان پس از چند ساعت در نتیجه خونریزی شدید» جان خود را از دست داد.

طبق این گزارش، دوست اردلان قاسمی نیز با شلیک گلوله جنگی نیروهای امنیتی از ناحیه کمر شدت زخمی و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری شده است.

نیروهای امنیتی در قبال پرداخت ۱۶ میلیون تومان پیکر اردلان قاسمی را به خانواده‌اش تحویل و آنها را تهدید کرده‌اند که از رسانه‌ای کردن کشته شدن فرزندشان خودداری کنند.

شبکه حقوق بشر کردستان تاکید کرد که نیروهای امنیتی خانواده اردلان قاسمی را «مجبور به امضای متنی کرده‌اند که در آن عنوان شده اردلان قاسمی در حین سرقت خودرو هدف تیراندازی ماموران انتظامی» قرار گرفته است.

پیکر اردلان قاسمی روز شنبه بیست و یکم آبان‌ ماه تحت تدابیر شدید امنیتی به زادگاهش انتقال یافت و در «آرامستان طاقیل» گیلان‌غرب این شهر به خاک سپرده شده است.

از آغاز اعتراضات سراسری، در کنار تظاهرات خیابانی، «شعارنویسی» نیز در شهرهای سراسر ایران گسترش یافته است و دستگاه‌های امنیتی تاکنون از بازداشت ده‌ها نفر به اتهام شعارنویسی خبر داده‌اند.

در خبرهای رسانه‌های حکومتی، از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به عنوان دستگاه امنیتی نام برده شده که برخورد با «شعارنویسی» و بازداشت شعارنویسان را بر عهده دارد و عنوان شده که این سازمان از «رصد پهپادی» نیز برای بازداشت شعارنویسان استفاده می‌کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.