کارگران نورد پروفیل ساوه بار دیگر دست به اعتصاب زدند

چهارشنبه, 21ام خرداد, 1393
اندازه قلم متن

profil-saveh
اتحادیه آزاد کارگران ایران: درپی اعتصاب گسترده هفته قبل کارگران نورد پروفیل ساوه و کشمکش بسیار با مسئولین این شهرستان، بالاخره با حضور رستمی صاحب کارخانه و توافق با کارگران در چندین مورد (که مشروح اخبارآن در هفته گذشته منتشر شد)، ازجمله وعده پرداخت ۲ ماه عیدی وپاداش سال ۹۲ این اعتصاب پایان یافته بود.

کارگران با این اولتیماتوم که اگر تا تاریخ یکشنبه ۱۸ خرداد(دیروز) به وعده داده شده عمل نشود، اعتصاب خودرا از سر خواهند گرفت.

طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران از آنجا که تا آخر وقت اداری دیروز یکشنبه و پایان مهلت اولتیماتوم، با خلف وعده کارفرما پولی به حساب کارگران واریز نشد، کارگران نورد پروفیل ساوه از امروز دوشنبه ۱۳۹۳/۳/۱۹ دست از کار کشیدند واز صبح امروز مجددا” اعتصاب کردند.

اخبار تکمیلی ونتایج این اعتصاب متعاقبا” به اطلاع خواهد رسید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

گزارش از آخرین وضعیت اعتصاب کارگران نوردپروفیل ساوه

اتحادیه آزاد کارگران ایران : بدنبال اعتصاب مجدد کارگران نورد پروفیل ساوه که (درپی خلف وعده کارفرما از تعهداتش)، از امروز صبح آغازشد، طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ، کارفرما ناچارشد که مبلغ وعده داده شده یعنی عیدی و پاداش سال ۹۲ را به حساب کارگران واریز نماید.

علیرغم این موفقیت، کارگران به اعتصاب خود پایان ندادند و در مجمع عمومی خود تصمیم گرفتند که به دو شرط به سر کار خود برمیگردند

دو ماه از حقوقهای معوقه ی پارسال را به حسابشان واریز نمایند

به منظورجلوگیری ازاین خلف وعده ها، برای عملی شدن پرداخت بقیه مطالباتشان که شامل ۴ ماه حقوق میباشد، کارفرما تعهد کتبی و تضمین های لازم را بدهد

چرا کارگران باید مجبور باشند برای اجرای هرقول وقدمی که توافق میشود مجبور به جنگیدن وتلاش وصرف انرژی ومبارزه باشند؟. تعهد کتبی وتضمین های لازم، دست کارفرما را تا حدود زیادی برای بی توجهی به تعهداتش در آینده خواهد بست.

تصمیم بسیار مهم این کارگران در این اعتصاب این بود که با توجه به قدرت اتحاد خود در دستیابی به اهدافشان، از این پس مجمع عمومی خودرا چه مشکل داشته باشند یا نداشته باشند، هر ماه در یک روز معین بمدت۴۵ دقیقه تا یکساعت برپا نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران این تصمیم مهم را که اعمال اراده مستقیم توده کارگران است ، به کارگران نورد پروفیل ساوه تبریک میگوید. این تصمیم یعنی تشکیل منظم و مستمر مجمع عمومی بعنوان تشکل قدرتمند اراده کارگری ، میتواند یک سنت قوی وپایدار برای حرکت عمومی کارگران در سراسر ایران قرار گیرد

ساعت ۲ بعد از ظهر دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳.

برقرارباد اتحاد وهمبستگی سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.