سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند

چهارشنبه, 13ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه سه شنبه دوازدهم تیرماه، حکم سه زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان تبریز به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه سه شنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۳، سه زندانی در زندان تبریز اعدام شدند.

هویت دو تن از این زندانیان، رضا احمدزاده، چهل و هفت ساله و بهرام محرمی سی و شش ساله، هردو اهل تبریز، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، رضا احمدزاده سه سال پیش از بابت اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. همچنین بهرام محرمی نیز دو سال پیش به اتهام قتل همسرش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش آمده است، خبرگزاری رکنا روز گذشته با انتشار خبری از اعدام یک زندانی در زندان تبریز با نام منصور از بابت قتل مادرزنش خبر داده بود که به نظر میرسد این خبر به اعدام فرد سوم اشاره دارد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این سه زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.