تعطیلی ادارات تهران و البرز به‌دلیل کمبود برق؛ ساعات کار در ۱۳ استان دیگر کاهش یافت

چهارشنبه, 17ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

تقاضا برای برق در ایران در روز سه‌شنبه بیش از ۷۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات گزارش شده است که باز هم رکورد شکست

تقاضا برای برق در ایران در روز سه‌شنبه بیش از ۷۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات گزارش شده است که باز هم رکورد شکست

گزارش‌ها از ایران حاکی است که ادارات دولتی در دو استان تهران و البرز به‌دلیل کمبود برق در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد تعطیل شدند و از سوی دیگر رکورد مصرف برق در ایران بار دیگر شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، ساعات کار مراکز دولتی در ۱۳ استان کشور از ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود و ادارات دولتی در استان‌های تهران و البرز نیز با توجه به افزایش فزاینده مصرف برق تعطیل اعلام شدند.

این چندمین بار در هفته‌های جاری است که فعالیت کاری اداره‌ها و مراکز دولتی به‌جز مراکز درمانی و خدمات ضروری در شهرهای مختلف ایران برای صرفه‌جویی در مصرف برق به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در می‌آیند.

استان‌های سمنان، قم، خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، یزد، استان مرکزی، سیستان‌‌و‌بلوچستان وکرمانشاه مشمول کاهش ساعت کاری در روز چهارشنبه شده‌اند.

گزارش‌ها می‌افزاید که میزان مصرف برق در ایران در روز سه‌شنبه برای بیست‌وهفتمین بار، از حداکثر تقاضای مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌تقاضای برق در این روز بیش از ۷۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات بوده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، مصرف برق در ایران «از نصف مصرف ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بیشتر است»؛ با این حال، عدم سرمایه‌گذاری کافی در صنعت برق و بی‌توجهی به شبکه فرسوده توزیع و زیرساخت‌های تامین انرژی درایران از مشکلات اصلی این بخش در سال‌های اخیر بوده است.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.