سرین کرتیس به بیش از ۹ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

پنجشنبه, 18ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سرین کرتیس (بدیعی)، معروف به “شاهزاده سرین”، شهروند دو تابعیتی ایرانی-نیوزیلندی توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج به ۹ سال و یک ماه و ۱۶ روز حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، وکیل مدافع سرین کرتیس (بدیعی)، از محکومیت موکل‌ خود به حبس و مجازات‌های تکمیلی خبر داد.

علی شریف‌زاده اردکانی در این رابطه اظهار داشت که آقای کرتیس از بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا به ۶۶ ماه حبس، به اتهام توهین به مقدسات به ۳۶ ماه زندان و همچنین از بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه و ۱۶ روز حبس، مجموعا ۱۰۹ ماه و ۱۶ روز زندان محکوم شد. وی به عنوان مجازات های تکمیلی نیز به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

او اوایل مردادماه اعلام کرده بود که جلسه دادرسی به اتهامات آقای کرتیس از بابت اتهامات فوق در شعبه سه دادگاه انقلاب کرج برگزار شده است.

آقای شریف‌زاده اردکانی افزود: سرین کرتیس یک سری اموال از جمله تعدادی جواهرات و ارز (دلار) به همراه خود به ایران آورده بوده که فعلا توقیف شده است، به همین دلیل موکل در زندان برای گذران شرایط، دچار مشکل مالی بوده و ما این مسئله را به چند تن از آشنایان موکل و سفارت نیوزلند هم اعلام کرده‌ایم.

او ضمن اشاره به اینکه سفارت کشور نیوزیلند نیز از پرونده موکلش مطلع است، خاطرنشان کرد: موکلم به مدت دو هفته در بیمارستان روزبه تهران بستری بوده و به بیماری اختلال دوقطبی مبتلاست. ما تقاضا کردیم که مجددا او را به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی بفرستند. به واسطه بیماری دوقطبی موکل که نوعی اسکیزوفرنی محسوب شده و هر از گاهی دچار جنون آنی می‌شود، یادآور می‌شویم که این نوع از بیماری به عبارتی مورد ابتلای مجانینی بوده که دائم‌المجنون نباشند.

آقای شریف‌زاده اردکانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به موارد مورد اشاره در جهت اثبات عدم ثبات روانی موکل، حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر کرج مورد بررسی دقیق قضات قرار بگیرد.

سرین کرتیس (بدیعی)، معروف به “شاهزاده سرین”، شهروند دو تابعیتی ایرانی-نیوزیلندی که اقامت کشور آمریکا را نیز دارد، در تاریخ ششم فروردین ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. او چندی بعد از دستگیری به یک سلول انفرادی در سالن ۱۲ ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد و نهایتا اواخر خردادماه، به بند ۱۵ این زندان انتقال یافت.

جلسه دادگاه رسیدگی به بخش دیگری از پرونده این متهم در تاریخ سیزدهم تیرماه، در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو کرج برگزار شده بود.

سرین کرتیس (بدیعی)، متولد ۱۳۵۲ و فرزند جلال است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.