برملا شدن بیشتر آشفتگی مدیریت در حکومت اسلامی

شنبه, 27ام دی, 1393
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران: کافیست خود را بجای یک انسان معمولی با عقل نسبتا سلیم بگذاریم که کنجکاوانه پیگیر عکس العمل های سران جمهوری اسلامی در برابر اقدام تروریستی علیه کاریکاتوریست های پاریس میباشد و قصد دارد از این طریق بسنجد که آنها چه رفتاری را پیش گرفته اند.

اول آنچه تعجب وی را به بهت و حیرت تبدیل خواهد نمود، در درجه اول سخنان ضد و نقیض سه امام جمعه مختلف در طول دو هفته اخیر است.

  1. آقای [احمد] خاتمی، جمعه ۱۹ دی، در نماز جمعه تهران گفت: “ما حمله تروریستی در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم اسلام اجازه کشتن بی‌گناهان را نمی‌دهد. این بی‌گناهان چه در پاریس، سوریه، عراق، یمن، پاکستان و افغانستان باشند، فرقی نمی‌کند.” (بی بی سی فارسی)
  2. آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، جمعه ۲۹ دی خطیب نماز جمعه تهران، از سوءقصدهای تروریستی علیه خبرنگاران “شارلی هبدو” و شهروندان فرانسوی به دست اسلامگرایان ابراز خشنودی کرد و گفت : “الحمدلله آنانی که از تروریسم و داعش پشتیبانی کردند و آنان را در آستین خود پروراندند، حالا همین تروریست ها و داعش به جان خودشان افتاده اند.” (ایران پرس نیوز از رادیو فرانسه).
  3. امام جمعه ایرانشهر: حمله به نشریه “شارلی ابدو” دسیسه جدید صهیونیسم و آمریکا است. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘محمدتقی افضلی تبار’ در خطبه های این هفته نماز جمعه ایرانشهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه افزود: توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) گناهی نابخشودنی است (ایرنا).

حیرت وی دو چندان خواهد شد وقتی بداند نقش امامان جمعه و سازمانشان هدایت و راهنمائی مسلمانانی است که در این نمازها حضور دارند و یا خطبه ها را از طریق تلویریون و رادیو دنبال میکنند. به این ترتیب آنها باید بین سه نظریه در مورد یک اتفاق واحد انتخاب کنند: اولی این جنایت را به عنوان ترور محکوم میکند، دومی تروریست ها را مورد حمایت قرار میدهد و سومی این عمل جنایتکارانه را دسیسه جدید صهیونیسم و آمریکا میداند.

حال اگر همین انسان معمولی ناامید از امامان جمعه به سراغ مقامات رسمی حکومت جمهوری اسلامی برود و فکر کند که میتواند موضع رسمی و مشخصی را از صحبت های ایشان استخراج کند، چه بسا که بیشتر دچار سرگیجه شود.

  1. پس از به رگبار مسلسل بستن کاریکاتوریست ها در پاریس و کشته و مجروح شدن بیش از ۱۶ نفر و متعاقب آن کشته شدن ۵ تن دیگر طی یک گروگانگیری، اولین کسی که در این مورد، آنهم نه به صورت مشخص بلکه بسیار کلی تروریسم را محکوم نمود، حسن روحانی، رئیس جمهور نظام بود. پس از آن سخنگوی وزارت امور خارجه خانم مرضیه افخم حمله تروریستی در فرانسه را محکوم کرد.
  2. رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی سومین مقامی بود که در این مورد موضعگیری کرد. وی ادعا نمود که مجله فرانسوی به پیامبر اسلام توهین کرده و عاملان این اقدام یا نفهم هستند یا دلشان می‌خواهد تروریسم تقویت شود.
  3. رئیس قوه قضائیه صادق لاریجانی، برادر علی لاریجانی که بنظر میرسد قبلا حتی یک تبادل نظر تلفنی نیز با برادر خود نداشته است، اعلام میدارد که: “متاسفانه غربی ها طوری برخورد می‌کنند که گویی در دنیا دو نوع تروریسم بد و خوب وجود دارد. در حالی که تروریسم در هر حالتی بد و جنایتکارانه است و باید صادقانه با آن برخورد کرد”.
  4. در این میان با در نظر گرفتن اینکه “مقام معظم رهبری” همه جا حرف آخر را میزند، رجوع به ارگان و سخنگوی وی یعنی روزنامه کیهان شریعتمداری برای تعیین تکلیف، حائز اهمیت است. این روزنامه مینویسد: “همزمان با آغاز دور جدید توهین به مقدسات اسلامی به بهانه حمایت از کاریکاتوریست های مهدورالدم نشریه موهن شارلی ابدو که توسط چند تروریست مهدورالدم دیگر به قتل رسیده بودند، روزنامه زنجیره ای “مردم امروز” تیتر یک صفحه نخست خود را به جمله “من شارلی هستم” اختصاص داد.
  5. در زمانیکه روزنامه “مردم امروز” به علت تیتر زدن “من شارلی هستم” ممنوع شده است، آقای ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که برای نرم کردن وزیر امور خارجه فرانسه آقای فابیوس در پاریس حضور دارد، در کنار ایشان رو به خبرنگاران میگوید: “اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پی‌گیری قرار گیرد”.

حال آن انسان معمولی چه برداشت و تصوری از این جمع ضد و نقیض گو خواهد داشت؟ آیا غیر از اینست که او خود را در برابر جمعی می بیند که لایق همه نوع لقبی هستند، جز “حکومت”؟


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.